چهارمین نمایشگاه زیست فناوری؛ ۲۷ تا ۲۹ شهریور

عصر نمایشگاه- چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ۲۷ تا ۲۹ شهریور در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه زیست فناوری؛ ۲۷ تا ۲۹ شهریور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دبیر این نمایشگاه در نشست خبری هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج علم و فناوری، زیست فناوری فراهم کردن فضای تبادل اطلاعات و تکنولوژی، ​ فراهم کردن ارتباطات دو جانبه شرکت‌های داخلی بیان کرد.
    مصطفی قانعی گفت: امسال 261 شرکت در نمایشگاه حضور دارند که این تعداد در مقایسه با دوره قبل بیش از 63 درصد افزایش دارد.
    وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل بخش‌های کشاورزی، سلامت، ​ محیط زیست، پزشکی، مواد و تجهیزات، خدمات و سرمایه گذاری و دانش آموزی است.
    قانعی افزود: در این دوره از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، نشست محققان بیوتکنولوژی و زنجیره تجاری سازی برگزار و جایزه زیست فناوری نیز اعطا می‌شود.
    وی گفت: در جایزه زیست فناوری، 14 جایزه به 6 گروه رقابتی شامل شرکت‌های نوپای برتر، شرکت صنعتی برتر، مرکز رشد برتر، فناوری برتر و پژوهشگر برتر اعطا خواهد شد.
    قانعی افزود: کمک به تحقق دستیابی به سهم 3 درصدی از بازار جهانی زیست فناوری تا سال 1404 توسط شرکت‌های این بخش، ایجاد رقابت میان فعالان در بخش زیست فناوری و هدایت فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های مورد نیاز کشور از مهمترین اهداف اعطای جایزه زیست فناوری است.
    وی گفت: جوایز پیشنهادی این جایزه شامل 4 و نیم میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری و 500 میلیون تومان اعطای پژوهانه (گرنت) است که توسط صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری اعطا خواهد شد.
    قانعی افزود: در این دوره از نمایشگاه 10 هیأت از کشورهای آلمان، ترکیه، گرجستان، هند، عمان، افغانستان، پاکستان، سریلانکا، لبنان و سنگال برای تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان حضور خواهند داشت.
    وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه گردهمایی بزرگ زیست فناوری پزشکی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود و تلاش داریم تدریس زیست فناوری در دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان دانشگاهی به صورت زیست فناور و نه افراد دارای مدرک از دانشگاه دانش آموخته شوند.
    قانعی افزود: آمادگی داریم که داروهای زیستی را به کشورهایی که صاحب فناوری نیستند صادر کنیم و طی 5 سال انتقال فناوری را صورت دهیم و در این مدت نیز دارو را با قیمت مناسب به این کشور‌ها صادر کنیم که این موضوع با استقبال روبرو شده است.
    وی گفت: حدود 370 شرکت دانش بنیان در بخش زیست فناوری داریم که 261 شرکت از آن‌ها در نمایشگاه امسال حضور دارند و طرح‌های ارائه شده نیز به گونه‌ای است که می‌توانیم به تولید صنعتی برسیم و تعدادی از آن‌ها از جمله محصولاتی است که جزو تحریم‌های امریکا قرار دارد.
    قانعی افزود: در حوزه زیست فناوری رتبه اول منطقه و رتبه 14 جهان را در اختیار داریم و در این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در این بخش نیز عرضه می‌شود ضمن آنکه در ماه آبان روزی به نام روز عرضه داریم که در آن محصولات فناوری که به نتیجه رسیده اند برای سرمایه گذاری و تجاری سازی معرفی خواهند شد.
    وی گفت: این محصولات شامل چند نوع آنتی بادی، ریزجلبک‌ها و استحصال مجدد آب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت