مانور برندهای ایرانی‌؛ یک تیر و دو نشان «نمایشگاه زنان و تولید ملی»

عصر نمایشگاه- نمایشگاه زنان و تولید ملی» امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور برخی برندهای برتر کشور در کنار مراکز مهارت آفرینی کوثر و سایر تولیدکنندگان ملی برگزار می شود، حضوری که گاهی با انتقاداتی نظیر مهجور بودن تولیدات کوثرها و سایر غرفه‌های عرضه کننده محصولات زنان سرپرست خانوار همراه بوده است.

مانور برندهای ایرانی‌؛ یک تیر و دو نشان «نمایشگاه زنان و تولید ملی»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسناف برخی از منتقدان حضور این برندها معتقدند این محصولات می توانند در فروشگاه‌های خاص خودشان با مشتریانی که به دنبال خرید از آنها هستند برگزار شود و حضورشان در فضایی که شهرداری برای ستاد توانمندسازی زنان درنظر گرفته، بی‌مورد است.

    این درحالیست که شاهرخ جعفری، مدیرعامل مرکز مهارت آفرینی کوثر منطقه 7 در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره معتقد است  که حضور برندهای برتر و معروف در این نمایشگاه به تقویت مراکز کوثر نیز کمک می کند.

    جعفری در ادامه می گوید: واقعیت این است که مردم به خاطر برندها به این نمایشگاه می آیند. درحال حاضر کوثر منطقه 7، یازده فروشگاه در سراسر کشور دایر کرده است. نه تنها برندهای معروف بلکه حتی این کوثر نیز با وجود داشتن فروشگاهای شناخته شده، نیازی به حضور در چنین نمایشگاه هایی ندارند اما همین حضور باعث شده است تا مردم برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب شوند.

    وی در ادامه به استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه اشاره می کند و می‌گوید: اگر این برندها نباشند مردم از خودشان می پرسند چرا باید به این نمایشگاه بیایند؟ درحالیکه  بسیاری از تولیدکنندگانی که الان تبدیل به برند شده‌اند به واسطه همین تولیدکنندگان برتر قدرت گرفته‌اند. بسیاری از آنها در سالهای ابتدایی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودیم کیفیت بالایی نداشتند اما در حال حاضر مردم می آیند و می بینند که همین تولیدکنندگان چه قدر محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی را عرضه می کنند.

    این عضو اتحادیه تولید و صادرات در ادامه با اشاره به اینکه کوثر منطقه 7 بیش از 40 زن سرپرست خانواری که از سوی شهرداری معرفی شده‌اند را تحت پوشش دارد می افزاید: شهرداری با حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان انجام می دهد و با اختصاص فضا به آنها کاری کرده است که این افراد مورد حمایت قرار بگیرند و با دیدن آموزش های مختلف تبدیل به زنانی توانمند در عرصه اشتغال شوند.

    شهرداری بر سر قول خود ماند

    عطارزاده مدیر روابط عمومی کوثر منطقه 11 نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سالهای اخیر نظارت های خوبی بر عرضه محصولات این نمایشگاه صورت گرفته است می گوید: تمام محصولات عرضه شده این نمایشگاه تولید داخلی هستند و بخش عمده آنها توسط زنانی تولید می شوند که با دریافت آموزش توانمند شده‌اند، اما چند سال پیش که نظارت ها مانند الان نبود، گاهی برخی از فروشندگان کالاهای خارجی را وارد نمایشگاه و عرضه می کردند. اما الان با نظارت نامحسوسی که بر روی اجناس و قیمت آنها انجام می شود، این مشکل نیز حل شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به 100 زن سرپرست خانوار در مرکز منطقه 11 فعال هستند می گوید: شهرداری هرساله با قیمتی یکسان برای تمام شرکت کنندگان در نمایشگاه غرفه و محل برگزاری را عرضه می کند. همچنین طی جلساتی که در سال گذشته برگزار شد این پیشنهاد را مطرح کردیم که برای اطمینان از روند کار و هدفی که نمایشگاه دنبال می کند از تولیدکنندگان لیست بیمه از کارکنانشان دریافت شود.

    عطار زاده نیز در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری در طول برگزاری این نمایشگاه بر سر اصول اولیه خود باقی مانده، ادامه می دهد: شهرداری خصوصا در سالهای اولیه فعالیت این نمایشگاه هزینه های زیادی را متقبل شده است. برای مثال برخی از شرکت کنندگان در دوره‌های اولیه با 3 یا 4 میلیون وارد این عرصه می شدند درحالیکه اگر قرار بود همین غرفه را در جای دیگر داشته باشند باید مبالغ زیادی را پرداخت می کردند. شهرداری تا این دوره بدون رشوه یا فسادهای مالی و یا هرگونه زد و بند غرفه را در اختیار شرکت کنندگان قرار داده است.

    وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های دیگری که فضای سالمی نداشتند شاهد استقبال مردمی کمتری نیز بوده‌ایم ادامه می دهد: مردم با اطمینان خاطر وارد این نمایشگاه ها می شوند چرا که می بینند برگزار کنندگان نیز از فضای ایجاد شده رضایت خاطر دارند. در برخی نمایشگاه‌های مشابه شاهد بودیم که غرفه ها حتی با قیمت‌های متفاوتی در اختیار غرفه داران قرار می گرفت، اما شهرداری حتی در این مورد نیز بین غرفه‌ها تفاوتی قائل نشده است.

    یک تیر و دو نشان؛ زنان و تولید ملی هر دو مورد حمایت هستند

    فهمیه فیروزفر، مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از 3024 زن سرپرست خانوار در نمایشگاه تولید ملی و زنان حاضر شده‌اند می گوید: در دوره نخست عرضه کالا به این شکل در نمایشگاه وجود نداشت، بلکه تنها کوثرها به شکل نمایش کالاها و توانمندی هایشان در این عرصه حاضر شده بودند، اما به تدریج با معرفی این محصولات و توانمندتر شدن زنان، با هدف ایجاد بازار بهتر و اشتغال پایدار تصمیم گرفتیم از برندها برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم.

    فیروزفر در ادامه با اشاره به تلاش‌های زیادی که برای حضور این برندها در نمایشگاه طی چند دوره گذشته انجام گرفته است تصریح می کند: این برندها ابتدا تمایلی به حضور در این نمایشگاه نداشتند. رایزنی های زیادی برای راضی کردن آنها صورت گرفته است، اما در حال حاضر می بینیم که خودشان نیز برای حضور در این عرصه علاقه‌مند شده‌اند. درحال حاضر حتی اگر کوثری به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرای زنان نباشد، این برندها از زنانی که ما آنها را معرفی می‌کنیم استفاد خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه حضور برندها باعث شده است تا نقطه اتصال کالاهای تولید شده توسط این زنان با بازار برقرار شود ادامه می دهد: در حال حاضر به این سمت حرکت می کنیم تا غرفه‌هایی که به طور مستقیم از زنان سرپرست خانوار استفاده نمی‌کنند، در قبال حضور در نمایشگاه، از زنانی که توانایی خروج از منزل و کارکردن را به دلیل ناتوانی یا داشتن فرزند معلول ندارند، حمایت کنند.

    مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در ادامه می گوید: به منظور رعایت عدالت و پایبندی به اصول اولیه‌ای که در این نمایشگاه دنبال می‌کردیم از 24 برندی که از توانمندی مالی بیشتری برخوردار بودند، مبالغ بیشتری را برای غرفه سازی دریافت کردیم. به این ترتیب توانستیم حتی از خیریه ها مبلغی دریافت نکنیم. همچنین از برخی غرفه‌های دیگر مانند عرضه محصولات مادر کودک و یا صنایع دستی زنان هزینه‌های ناچیزی بگیریم. این درحالی است که شهرداری خدمات جانبی دیگر مانند حمل و نقل رایگان بازدیدکنندگان را نیز در نظر گرفته است.

    لازم به ذکر است یازدهمین نمایشگاه « زنان و تولید ملی» تا روز 31 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری در کنار بوستان گفتگو میزبان علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت