معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عرضه بیش از ٤٥ هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان/اجرای طرح حمایت از کتابفروشی ها

عصر نمایشگاه- محمد سلگی گفت : در سال گذشته بیش از ٨٨ هزار عنوان کتاب در سراسر کشور به چاپ رسیده است .

عرضه بیش از ٤٥ هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان/اجرای طرح حمایت از کتابفروشی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری برناازلرستان ،  سلگی صبح امروز چهارشنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان ، اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ٨٨ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که از این تعداد ٧٥ درصد در تهران و ٢٥ درصد در سایر استان های کشور انتشار یافته است که در بین کشور های منطقه یک رکورد بسیار خوب محسوب می شود  .

    وی افزود : تمرکز زدایی در تمام حوزه های فرهنگی و هنری از مهمترین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ی جدید است و برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی می تواند زمینه ساز این موضوع باشد.

    سلگی تصریح کرد : در سه سال گذشته سیاست وزارت بر تنوع ویترین های کتاب بوده است که به خوبی در نمایشگاه های کتاب مشهود و معلوم می شود .

    ی با اشاره به اجرای طرح حمایت از کتابفروشی ها در کنار برگزار نمایشگاه های کتاب استانی ، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات برگزاری نمایشگاه های کتاب ، اعتراضات صورت گرفته از سوی کتابفروشی های مبنی بر عدم استقبال از آنان در زمان برگزاری نمایشگاه بود که با اجرای این طرح شاهد هستیم ، بن های خرید نمایشگاهی تا چند روز پس از پایان نمایشگاه در کتابفروشی های مشمول این طرح قابل استفاده است.

    وی گفت : در ماه های گذشته بودجه ی قابل توجهی برای تکمیل ، تجهیز و تاسیس فروشگاه های کتاب مصوب و هزینه گردیده که تمام آن در استان ها صرف شده و می تواند موجب ارتقاء سطح مطالع و کتب خوانی در مناطقی غیر از تهران شود .

    سلگی  با اشاره به عرضه ی بیش از ٤٥ هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان ، خاطر نشان ساخت : این نمایشگاه با حضور ٤۰۰ ناشر کشوری و استانی برگزار می شود و برنامه های مختلف فرهنگی متناسب با ایام برگزاری به صورت جنبی در این نمایشگاه به اجرا در خواهد آمد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت