با حضور مسئولان هنرمندان و چهره‌های شاخص اصفهان ؛

رونمایی آثار هنرمندان نصف‌ جهان در ۶ نمایشگاه‌

عصر نمایشگاه- مراسم افتتاح ۶ نمایشگاه ویژه موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، با حضور مسئولان هنرمندان و چهره‌های شاخص اصفهان در محل ایوان ساختمان تاریخی موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

رونمایی آثار هنرمندان نصف‌ جهان در ۶ نمایشگاه‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،آیین افتتاحیه 6 نمایشگاه موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در آستانه فرارسیدن سال نوی خورشیدی با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم هنردوست اصفهان صبح روز سه‌شنبه 25 اسفند ماه در ایوان ساختمان تاریخی موزه هنرهای معاصر و در هوای مطبوع آخرین روزهای زمستان برگزار شد.

    این مراسم ویژه که در آخرین روزهای سال 94 و در آستانه نوروز 95 برگزار شد، مهمانان بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر اصفهان را گرد خود جمع کرده بود تا نشان دهد هنرمندان و فرهنگ‌دوستان اصفهان در نوروز امسال هم بیکار نیستند.

    استاد علی ظریفی اصفهانی، از اساتید بنام قلم‌زنی و افتخارات اصفهان که بیش از 70 سال از عمر خود را در عرصه هنر قلم زنی گذرانیده در آیین افتتاحیه این نمایشگاه‌ها به اهمیت توجه به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: من در دوران زندگی خود بسیاری از موزه‌ها و نمایشگاه‌های دنیا را دیده‌ام، اما این نمایشگاه خود در دل یک موزه برگزار می‌شود و به نظرم مکانی بسیار زیبا برای برپایی این برنامه انتخاب شده است.

    وی که به عنوان چهره شاخص هنری استان اصفهان شناخته شده در این باره ادامه داد: خاک ایران ما و به خصوص اصفهان گوهر است، زمانی که این گوهر به دست فردی هنرمند باشد، از دل آن هنرهای بسیاری به وجود می‌آید. من هنر را مخفف هستی، نیستی و رهایی می‌دانم و زمانی که یک هنرمند به درجات عالی در هنر می‌رسد، رهایی یافته و آن زمان است که شاگرد خداوند خواهد شد، خدایی که تنها هنرمند است، خدا هنرمندان را دوست دارد چون شاگردان خودش هستند.

    خوشنویس، یکی دیگر از هنرمندان اصفهانی در رشته نگارگری نیز در حاشیه این برنامه با تمجید از رویکرد جدید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در قبال هنر و هنرمندان بیان داشت: با تغییرات صورت گرفته طی ماه‌های گذشته، جان تازه‌ای به موزه هنرهای معاصر دمیده شده و استقبال مردم از برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها بیشتر شده، امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهند تا هنر را به جایگاه واقعی خود برسانند، خاطر نشان کرد: هنر اگر به جایگاه واقعی خودش برسد، مورد استقبال بیشتر مردم واقع می‌شود، بنابراین امیدوار هستم روند رو به رشد هنر اصفهان ادامه داشته باشد؛ البته به دلیل نگرانی جوانان از معیشت و آینده خود در این زمینه، استقبال از رشته‌های هنری چندان مناسب نیست که باید در این زمینه اقدامات جدی کرد.

    خوشنویس تبدیل هنر به صنعت را نیازمند حمایت‌های مسئولان عنوان کرد و افزود: صنعت و هنر جایگاه و تعاریف متفاوتی دارند. هنر یک استثنا است، هنرمند باید در شرایط خاصی قرار گیرد تا ابداعاتی داشته باشد. البته در سال‌های گذشته ترکیبی از هنر و صنعت به وجود آمده و در معرض نمایش قرار گرفته است که و امیدوارم این پدیده با حمایت‌های لازم بتواند به جایگاه خوبی دست یابد.

    وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که مسئولان اقدامات جدی‌تری در حوزه تبدیل هنر به صنعت نشان دهند و در این زمینه فعالیت‌های خوبی برای تقویت این موضوع صورت گیرد.

    این شش نمایشگاه شامل آثار برجسته هنری در رشته‌های هنری مختلف شامل دو نمایشگاه هنرهای تجسمی، تابلوهای آبرنگ، نمایشگاه خوشنویسی، عکس و صنایع دستی است.

    در نمایشگاه صنایع دستی، آثار گروهی هنرمندان رشته هنرهای تجسمی در دهه‌های 60 و 70 در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    همچنین نمایشگاه عکس بنای موزه هنرهای معاصر به ترتیب در گالری‌های شماره 1 و 2 و 3 در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. گالری‌های 4 و 5 و 6 موزه هنرهای معاصر نیز میزبان آثاری در قالب نمایشگاه نقاشی آبرنگ اثر محسن درخشان، عکس‌های شهر اصفهان و پوسترهای فاطمی است. همچنین در کنار این گالری‌ها آثار کتابت فاخر خوشنویسی صفحه اول و دوم قرآن کریم سوره حمد و بقره از گنجینه و کتابخانه و موزه ملی ملک تهران با عنوان "چهل آیینه" موزه هنرهای معاصر به نمایش در آمده است.

    بیش از 90 اثر هنری در زمینه صنایع دستی شامل قلم‌زنی، زری بافی، مجسمه فولادی، سفال، ملیله دوزی، خاتم سازی، شعربافی و... در نمایشگاه صنایع دستی قرار گرفته‌اند.

    مهدی علمداری، جهانگیر آیتی، کیقباد بذرافشان، محمدعلی قضاوی و مرتضی جعفری از جمله اساتید برجسته‌ای هستند که به ترتیب در زمینه قلم‌زنی، مجسمه فولادی، مشبک فلز، گره چینی و قلمکارسازی آثار خود را ارائه کرده‌اند.

    همزمان با برگزاری این نمایشگاه‌ها، 6 کارگاه هنرهای دستی نیز به منظور آشنایی دقیق و علمی گردشگران با روند تولید هنرهای سنتی در ایام نوروز در محل این موزه برگزار می‌شود.

    40 عکس از هنرمندان عکاس اصفهان شامل امیر حسینی، رضا قلیچ خانی، رسول شجاعی، رسا قوام شهید، عالیه سعادت پور، حمیدرضا صیادی و محبوبه کریمی که برگزیدگان نخستین جشنواره عکس شیخ بهایی هستند، در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

    موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان امسال در ایام نوروز و تا 20 فروردین از علاقمندان 6 نمایشگاه ویژه استقبال می‌کند.

    شایان ذکر است ،علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 راهی موزه هنرهای معاصر اصفهان شده و از این آثار هنری زیبا بازدید به عمل آورند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت