توضیح روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی

عصر نمایشگاه- توضیح روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب درباره شایعات در فضای مجازی منتشر شد .

توضیح روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، در پی انتشار اخبار نادرست و شایعاتی که منحصراً بر اساس تأمین منافع افرادی خاص در برخی کانالهای فضای مجازی با عنوانهایی چون ”لغو سریالی نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب“ و ”شهرآفتاب به بازار فروش اجناس چینی تبدیل شد“، منتشر شده است، به اطلاع می‌رساند درج اینگونه اخبار صرفاً در جهت جوسازی و تشویش اذهان عمومی و آسیب رساندن به محیط آرام نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و ناشی از برداشت‌های شخصی می‌باشد. متاسفانه این افراد بدون توجه به اصول حرفه ای صرفا به تولید اخباری می پردازند که هیچگونه از اصول خبر در آن رعایت نشده و فاقد اصالت خبری است . لازم به ذکر است طبق قانون، مطبوعات و رسانه های مجازی، حق انتشار اخبار غیر موثق و یا شایعه و یا جهت دار را ندارند. در مرحله اول این آسیب جدی به افکار عمومی و فعالین متخصص در کشور را به همراه داشته و اخلاق و رسالت حرفه ای رسانه را زیر پا می گذارد و در مرحله دوم مسیر حرفه ای یک رسانه به بیراهه خواهد رفت که طبیعتا در برابر مراجع قانونی باید پاسخگو باشند.

    لذا روابط عمومی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ضمن رد این اخبار، و در جهت تنویر افکار عمومی لازم می‌بیند نکات زیر را اعلام می دارد:

    1- در پاسخ به اخباری مبنی بر لغو سریالی نمایشگاه های شهرآفتاب باید گفت که تنها ارگانی که صلاحیت اعلام لغو نمایشگاه های شهرآفتاب را دارد روابط عمومی این نمایشگاه است، لیکن روابط عمومی نمایشگاه در تاریخ 21/ 6 / 96 با کد 82662184خبری دال بر جابه جایی تنها دو نمایشگاه درخبرگزاری ایرنا منتشر نموده است و در آن تکذیب شایعات مربوط به تعطیلی این مجموعه اعلام شد .
    لازم به توضیح است که مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب خود را ملزم به ارزیابی مجریان نمایشگاهی در قبل از برگزاری، حین اجرا و پس از خاتمه نمایشگاه می داند و هرگونه تغییرات و با جابجایی زمان برگزاری نمایشگاه با دلایل مستدل از جمله حفظ استانداردهای نمایشگاهی است.

    2- -در پاسخ به خبر نادرست دیگری مبنی بر اینکه شهرآفتاب به بازار فروش اجناس چینی تبدیل شد، خاطر نشان می سازد که نمایشگاه هفته تجاری چین برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب هم اکنون در حال برگزاری است که در آن 200 شرکت از کشور چین در فضایی بالغ بر 7 هزار متر مربع در آن حضور دارند و محصولات و تکنولوژی بالا از جمله هوش برتر ، ماشین آلات و تجهیزات تکنولوژیک در عرصه های پلاستیک ، بهداشتی ، انرژی های پاک ، نفت ، ابزار آلات و … در آن ارائه می شود که این نمایشگاه با حضور معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران و نماینده اتاق تجارت چین افتتاح گردیده است .ی مجددا تاکید می نماید در نمایشگاه هفته تجاری چین هیچگونه موردی برای فروش وجود ندارد و اجازه فروش محصولات برای کالا در این نمایشگاه صادر نشده است.

    در پایان مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب این عزیزان را به رعایت انصاف و توصیه به تولید و انتشار اخبار با اصالت خبری و با منابع مشخص و همچنین پرهیز از درج اخبار بی اساس که صرفاً در جهت جذب مخاطب می‌باشد، توصیه می‌نماید. بدیهی است در صورت تکرار چنین شایعاتی این شرکت حق خود را در پیگیری قضایی اینگونه موارد محفوظ می داند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت