جاده ارمنستان برای گردشگران ایرانی مرمت می شود

عصر نمایشگاه- معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه در ارمنستان توسعه صادرات است، مطمئنا سطح مبادلات دو کشور بعد از نمایشگاه بیشتر خواهد شد؛هرچند اکنون تراز تجاری اکنون به نفع ایران مثبت است اما این عدد باید افزایش پیدا کند.

جاده ارمنستان برای گردشگران ایرانی مرمت می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش ، حسین اسفهبدی  بابیان اینکه خدا را شاکر هستیم که امروز یکی از نمایشگاه‌های ایران در ایروان ارمنستان افتتاح شد، بیان کرد: وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری ارمنستان مقام سخنران و افتتاح کننده این نمایشگاه بودند.
    وی افزود: این نمایشگاه که اولین بار با عنوان جمهوری اسلامی ایران به‌صورت اختصاصی در ایروان برگزارشده است از همین ساعت‌های ابتدایی  با استقبال خوبی از سوی بازرگانان  مواجه شده و جلسات چهره به چهره توسط رایزن بازرگانی و همکاران اقتصادی سفارت ایران و ارمنستان در حال انجام است.
    به گفته اسفهبدی، حدود  49 شرکت که امکان عرضه فعالیت آن‌ها در این نمایشگاه وجود دارد را همراه خود به این نمایشگاه آوردیم. نکته‌ای که برای بنده هم جالب بود وزیر اقتصاد ارمنستان در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد؛ این نمایشگاه موجب شلوغی در محوطه نمایشگاه شده است که بنده قبلاً به وی در مورد محل کوچک نمایشگاه گفته بودم که امکان حضور بازرگانان ایران در این نمایشگاه فراتر از این نمایشگاه است.
    وی افزود: سال گذشته ارمنستان در ایران نمایشگاه تخصصی برگزار کرد و امسال با امکانات خوبی که ایرانیان با خود آورده‌اند می‌توان محصولات رقابت‌پذیر را به فروش رساند و تبادلات تجاری مناسبی  با گروه‌های مختلف را داشت. 
    معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر حجم مبادلات دو کشور ایران و ارمنستان قابل‌قبول نیست؛ هرچند با همین محدودیت ایران جز  5 تا 6  کشور اول در شراکت تجاری با ارمنستان است.
    اسفهبدی، اظهار کرد: برای گسترش صنعت توریست قرار است جاده ارمنستان  مرمت شود تا ایرانیان از جاده بهتری برای سفر به این کشور  استفاده کنند.
    وی افزود: با صحبت‌هایی که شد قرار است در نمایشگاه بحث شئونات اسلامی و غذای حلال به‌خوبی رعایت شود. همچنین، در حوزه نانو به مدت دو روز گزارش‌هایی  از محصولات نانو ارائه خواهد شد. ایران در حوزه نانو عنوان چهارم بعد از چین، امریکا و هند را داراست و امکان عرضه  360 محصول نانو در دنیا وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت