مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

برپایی نمایشگاه تولیدات و توانمندی های روستایی و عشایر آذربایجان غربی در ارومیه

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از برپایی نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری استان در اواخر مهر ماه جاری خبر داد.

برپایی نمایشگاه تولیدات و توانمندی های روستایی و عشایر آذربایجان غربی در ارومیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهلا تاجفر در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده آذربایجان غربی که با هدف بررسی و تبیین وضعیت زنان استان از لحاظ شاخص های اقتصادی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات زنان عشایر استان ترتیب یافت، اظهار داشت: در خصوص مشکلات عشایر آذربایجان غربی از جمله مهم ترین مشکلاتی که متاسفانه وجود دارد در رابطه با بهداشت و آموزش است.

    وی، با اشاره به اینکه بهداشت جامعه عشایری استان بسیار ضعیف است، حل مشکلات مربوطه را نیازمند همت مسولان متولی در این زمینه عنوان کرد و گفت: امیداریم طی برنامه ریزی جدی شاهد حضور پزشکان به صورت ماهانه در مناطق عشایری استان باشیم.

    تاجفر، از اجرای برنامه آموزش سیار و توانمند سازی بانوان عشایر استان برای اولین بار در سطح کشور نیز خبر داد و افزود: این برنامه ها در بخش های گیاه شناسی، آموزش خیاطی و قالیبافی در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس و نقده اجرا شد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، با اشاره به نقش و جایگاه زنان به ویژه زنان عشایر نوار مرزی در حفظ کیان خانواده و حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی گفت: زنان عشایر نوار مرزی با ایفاء نقش های مختلف در تأمین معیشت خانواده، نه تنها هنر زن ایرانی را به معرض نمایش می گذارند، در حفظ میراث فرهنگی و هنری ناملموس منطقه نیز تلاش می کنند و مهمتر آنکه نقش زنان عشایری در فعالیت های اقتصادی استان نیز بسیار چشمگیر است.

    تاجفر، با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری نیز برای افزایش درآمد جامعه عشایر و روستایی استان وجود دارد که می بایستی به آن‌ها توجه شود تصریح کرد: چنانچه تولیدات مختلف عشایر استان با بهره گیری از ایده ها ی کار آفرینان همراه باشد زمینه خوبی برای تجارت و رونق اقتصاد روستائیان و عشایر با کشورهای دیگر ایجاد خواهد شد.

    وی، از برپایی نمایشگاه تولیدات و توانمندی های روستایی و عشایر آذربایجان غربی نیز در این جلسه خبر داد و گفت: این نمایشگاه که در اوخر ماه جاری و در محل دائمی نمایشگاه های استان ترتیب خواهد یافت در راستای خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان روستایی و مناطق عشایری استان است.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در خصوص موضوع دیگر مورد بررسی در این کارگروه که بررسی و تبیین وضعیت زنان استان از لحاظ شاخص های اقتصادی بود به تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین استان تاکید کرد کرد و افزود: البته طبق آمار در حال حاضر حدود 2000 نفر زن کارآفرین در استان وجود دارد.

    تاجفر، با اشاره به اهمیت مساله کارآفرینی و اشتغال در حوزه زنان استان، بر لزوم همت و تلاش مسولان برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان آذربایجان غربی نیز تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت