در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان ؛

گشایش نمایشگاه ورزش چوگان در اصفهان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه ورزش ایرانی چوگان در شهر تاریخی اصفهان گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه ورزش چوگان در اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،این نمایشگاه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، رئیس فدراسیون چوگان و شهردار اصفهان در محل موزه هنرهای معاصر این شهر واقع در خیابان استانداری افتتاح شد.

    گفتنی است ،در این نمایشگاه تصاویر، نقاشی ها، ماکت و ادوات و وسایل این بازی تاریخی شامل گوی، لباس مخصوص و غیره در معرض عموم قرار داده شده و اطلاعات مکتوب از نحوه این ورزش و پیشینه و تاریخچه آن به علاقه مندان ارائه می شود.

    همچنین روز گذشته با برگزاری مسابقه ای نمادین که با پرتاب گوی مخصوص مسابقه چوگان از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در میدان تاریخی نقش جهان اصفهان همراه بود ، تلاش برای تشکیل پرونده ثبت جهانی ورزش چوگان به نام ایران در یونسکو آغاز شد.در این بازی نمادین، سوارکاران با لباس محلی در میدان نقش جهان حضور یافتند.

    گفتنی است ؛چوگان بعنوان یکی از اصیل ترین ورزشهای سنتی ایران از جمله برنامه هایی است که قرار است در رویداد فرهنگی نوروزگاه به مردم معرفی شود.ورزش کهن چوگان ایران زمین که بدلیل رواج در بین پادشاهان به 'بازی شاهان' معروف بوده، امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است و بیش از 77 کشور مسابقات و برنامه های ویژه چوگان را برگزار می کنند.

    اصفهان مهد چوگان ایران و جهان شناخته می شود و همین عامل موجب شده است تا مسئولان سازمان میراث فرهنگی، فعالیت خود را برای ثبت جهانی بازی چوگان به نام ایران از این شهر تاریخی آغاز کنند.

    گرچه پیش از این جمهوری آذربایجان تلاش هایی را برای ثبت این ورزش اصیل ایرانی به نام خود انجام داده است اما حساسیت ملی در باره این اقدام در دیدار مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مقامات جمهوری آذربایجان و یونسکو در آذر سال 92 به طرف های مقابل گوشزد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت