اصفهان و بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان/ نقش نمایشگاه در صنعت ساختمان

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: صنعت ساختمان و زیرگروه های مربوط به آن، گستره بسیار وسیعی است که شرکت نمایشگاه اصفهان هر ساله با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، نمایشگاه هایی را در این حوزه برگزار می کند.

اصفهان و بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان/ نقش نمایشگاه در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رسول محققیان در نشست خبری نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس های بهداشتی اظهار داشت: با توجه به رکود صنعت ساختمان طی سال های گذشته، بخشی از زیرگروه ها را از نمایشگاه صنعت ساختمان منفک کردیم اما در سال جاری با برنامه ریزی دقیق و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نمایشگاه جامع صنعت ساختمان برنامه ریزی شد که این نمایشگاه از 27 تا 30 مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
    وی افزود: یکی از اهداف اصلی هر نمایشگاه، ترویج شیوه های مدرن، معرفی تکنولوژی و همچنین فرهنگ سازی است از این رو نمایشگاه با ورود به مباحثی مانند فناوری های نوین و ساختمان های هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی و شیوه های جدید نصب مصالح ساختمانی، به ارتقای کیفی صنعت ساختمان کمک می کند. 
    وی تأکید کرد: البته موضوعاتی مانند فرهنگ سازی در سیمای شهری، تنها وظیفه نمایشگاه و یا سازمان نظام مهندسی نیست به همین دلیل شرکت نمایشگاه آماده است غرفه هایی را به صورت رایگان در اختیار تشکل ها و سازمان های مردم نهاد قرار دهد تا آنان این مطالبات را مطرح و لزوم و شیوه های آن را ترویج کنند.
    وی به ممیزی بسیار دقیق در نمایشگاه امسال اشاره داشت و بیان کرد: طی تفاهم نامه با اداره استاندارد، نمایندگان آن ها در ممیزی و بررسی مجوز شرکت ها و محصولات آن ها به نمایشگاه کمک می کنند و در زمان نمایشگاه نیز در صورت مشاهده تخلف حتی مجوز پلمب غرفه را در اختیار دارند. از سوی دیگر کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، قبل و حین نمایشگاه، نظارت های کافی را اعمال می کنند و حتی رییس سازمان نظام مهندسی خود در اکثر روزهای نمایشگاه حضور می یابد و نظارت لازم را خواهد داشت.
    محققیان ادامه داد: پیش از این نمایشگاهی را با عنوان فناوری های نوین صنعت ساختمان، مقاوم سازی و سبک سازی برگزار می کردیم که به دلیل وضعیت صنعت ساختمان متوقف شد اما در بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان که امسال برگزار خواهد شد، 10 درصد کل مشارکت کنندگان به حوزه فناوری ساختمان های هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی اختصاص دارد.
    نمایشگاه از ثروت ملی حمایت می کند
    همچنین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این جلسه گفت: 500 رسته به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و صنعت ساختمان یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد در هر کشور محسوب می شود.
    علی عموشاهی با تأکید بر این که در حال حاضر شاخص تورم از بهره بانکی کمتر است و به همین دلیل رغبت به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان وجود ندارد، افزود: نمایشگاه صنعت ساختمان در چند سال گذشته در حوزه این صنعت بسیار مؤثر بوده به گونه ای که به جرأت می توان گفت بدون نمایشگاه بسیاری از اهداف ما انجام نمی گرفت.
    وی اضافه کرد: نقش نمایشگاه و رسانه ها در این زمینه بسیار مهم و پررنگ است چراکه تولیدکننده، تولید و یا تکنولوژی خاصی را ابداع و تهیه می کند اما برای معرفی و شناساندن آن به فضا و فرصتی نیاز دارد که این مهم را نمایشگاه در اختیار تولیدکننده قرار می دهد. 
    وی نمایشگاه را بهترین حلقه واسط میان تولیدکننده و مصرف کننده خواند و گفت: نمایشگاه ها در واقع از ثروت ملی که دانش، تولید و تکنولوژی است حمایت می کنند.
    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در ادامه تأکید کرد: ساختمان یک موجود زنده است و به رسیدگی و بررسی های دوره ای و مرتب نیاز دارد. از این رو نباید پس از اتمام ساختمان و صدور پروانه پایان ساخت، ساختمان را رها کرد. نگهداری و حفظ ایمنی ساختمان یک فرهنگ است و بازبینی های دوره ای آن باید به یک الزام و ضرورت تبدیل شود. این در حالی است که در حال حاضر هیچ اهرم قانونی برای حوزه نگهداری ساختمان وجود ندارد و ما به هیچ وجه نمی توانیم مدیران و مالکان ساختمان را به انجام بررسی های دوره ای ملزم کنیم. به همین دلیل مشکلاتی مانند مشکلات ساختمان های شهید کشوری و یا مجتمع کورش تهران رخ می دهد.
    عموشاهی افزود: نمایشگاه می تواند در ترویج فرهنگ ایمنی ساختمان و نگهداری آن بسیار تأثیرگذار باشد.
    گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان از 27 تا 30 مهرماه و سیزدهمین نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس های بهداشتی از 19 تا 22 مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت