خط مترو تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب رسید

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای موفق آزمایش فنی سرد و گرم مترو مسیر شهر آفتاب گفت: در صورت تامین اعتبار از سوی دولت خط مترو تهران- پرند تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

خط مترو تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه به نقل از ایرنا، هابیل درویشی روز جمعه در حاشیه اجرای تست فنی قطار مترو به شهر آفتاب  افزود: پرونده توسعه خطوط متروی پایتخت در سال 1396 بسته خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه در سال 94 دو کار بزرگ در زمینه توسعه خطوط مترو رخ داده است، گفت: افتتاح خط 3 مترو و خط فرودگاه مهرآباد در سال جاری یکی از افتخارات بزرگ در زمینه توسعه خطوط متروی تهران در سال جاری است.
    درویشی افزود: برای تکمیل خط مترو تهران - پرند نیاز به چهارهزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین این مبلغ در سال 95 از سوی دولت، در مدت شش ماه کاری این خط تکمیل و به بهره برداری می رسد.
    وی گفت: این خط شامل ایستگاه های فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، واوان اسلامشهر و شهر آفتاب به وسعت 52 کیلومتر است.
    درویشی در مورد زمان افتتاح خط مترو آفتاب گفت: این خط همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب در این شهر در اردیبهشت سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید.
    فاز نخست پروژه مترو تهران - پرند به طول پنج و نیم کیلومتر و احداث یک ایستگاه صبح امروز با حضور مدیرعامل و معاونان مترو با انجام تست های نهایی فنی گرم و سرد و اتصال برق از ایستگاه مترو شاهد در جنوب خط یک مترو به سمت ایستگاه مترو شهرآفتاب به حرکت در آمد.
    ایستگاه مترو شهرآفتاب با زیربنای20 هزار و پنجاه مترمربع و به طول 250 متر در دو طبقه به عنوان بزرگترین و باشکوه ترین ایستگاه متروی کشور ساخته شده که در حال حاضر در مراحل نازک کاری، نصب تجهیزات، پله های برقی و آسانسور قرار دارد.
    این ابرسازه زیرزمینی که به محوطه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب متصل و متناسب با معماری بناهای نمایشگاه ساخته شده است، دارای سردر باشکوه با 40 ستون به ارتفاع 16 متر، اوج معماری و هنر مهندسان ایرانی را به رخ می کشد.
    شهرداری تهران به منظور آسایش بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، بودجه فاز نخست این طرح را تامین کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت