بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در «تاشکند» آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان «جهانگردی در مسیر جاده ابریشم» در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی «اوزاکسپو» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در «تاشکند» آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری فارس در تاشکند، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان «جهانگردی در مسیر جاده ابریشم» در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی «اوزاکسپو» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

    «عزیز عبدالحکیم‌اف» رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در اواخر سال 2016 میلادی «شوکت میرضیایف» فرمانی را در مورد توسعه سریع گردشگری صادر کرد.

    عبدالحکیم‌اف افزود: این فرمان در توسعه بخش گردشگری در سال 2017 میلادی نقش مهمی ایفا کرده و سفر گردشگران خارجی به ازبکستان تا 2 میلیون و 400 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

    وی اظهار داشت: برای جذب گردشگران خارجی بیشتر باید زیرساخت‌های گردشگری مناسب را ایجاد کرد.

    رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فضا را برای تبادل تجربیات، برقراری گفت‌وگو و همگرایی تشریک مساعی برای پیشبرد و توسعه میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی جاده ابریشم و ایجاد برنامه برای همکاری‌های احتمالی آینده را فراهم خواهد کرد.

    وی ادامه داد:  امروز در قلمرو ازبکستان بیش از 4 هزار آثار معماری و هنری قرون مختلف وجود دارد.

    عبدالحکیم‌اف تصریح کرد: ازبکستان از لحاظ تعداد اماکن تاریخی و اقامتی در جهان مقام نهم را دارد و 430 هتل و 533 شرکت گردشگری در این کشور  فعالیت انجام داده و برای گردشگران خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

    در این نمایشگاه بین‌المللی بیش از 32 شرکت از کشورهای تایلند، مصر، سنگاپور، مالزی، آذربایجان، انگلستان و شرکت‌های ازبکستان حضور دارند.

    شهرهای تاریخی «سمرقند»، «بخارا»، «شهر سبز» و «خیوه» ازبکستان در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار گرفته است و گردشگران خارجی علاقمند به سفر به این شهرهای باستانی هستند.

    نمایشگاه بین المللی گردشگری تاشکند از سال 1995 در چارچوب طرح «جاده ابریشم بزرگ» در فهرست نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری سازمان جهانگردی جهانی قرار گرفت و هر سال به طور منظم برگزار می‌شود.

    بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان جهانگردی در مسیر جاده ابریشم با همکاری کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد برگزار و تا 5 اکتبر سال 2017 میلادی برابر با 13 مهر سال 1396 به کار خود ادامه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت