نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان روز چهارشنبه با حضور استاندار و هیات اقتصادی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشور میزبان آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»؛ رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در این زمینه به خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه با محوریت خراسان رضوی از امروز به مدت چهار روز با حضور 36 شرکت ایرانی دارای غرفه در تمامی گروه های کالایی و اقتصادی برپا شده است.
    غلامعباس ارباب خالص افزود: شرکت های حاضر در حوزه های مختلف چون ماشین آلات و مصالح ساختمانی، انرژی اعم از آب ، برق، نفت، گاز و پتروشیمی، عمران و راهسازی، خدمات شهری، خودرو و صنایع وابسته، معدن، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، کشاورزی و صنایع وابسته، لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، فرش و صنایع دستی ظرفیت ها و توانمندی های خود را ارائه کرده اند.
    وی با بیان اینکه شرکت در مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه جمهوری اسلامی در آلماتی نخستین برنامه سفر چهار روزه استاندار و هیات اقتصادی خراسان رضوی به قزاقستان و استان قزاقستان جنوبی است، گفت: استاندار در بازدیدی دوساعته از این نمایشگاه، با غرفه داران و فعالان اقتصادی حاضر در نمایشگاه گفت و گو کرد.
    به گفته وی، همچنین استاندار خراسان رضوی با 'باورجان بای بیک' شهردار آلماتی دیدار کرده و طرفین ضمن معرفی شهرهای مشهد و آلماتی، پیرامون ظرفیت های فرهنگی، صنعتی، ترانزیتی، کشاورزی، علمی، فناوری و تکنولوژیکی، زمینه های سرمایه گذاری مشترک و همکاری های پزشکی بحث و گفت و گو کردند.
    وی راه اندازی خط هوایی بین مشهد و آلماتی را از دیگر مباحث مورد تاکید و توجه 2 طرف در این دیدار برشمرد و گفت: در این نشست استاندار خراسان رضوی بر تسهیل صدور روادید برای تجار و فعالان اقتصادی و نیز گردشگران این استان تاکید کرد.
    وی با اشاره به جایگاه مهم اقتصادی و ترانزیتی و موقعیت خاص فرهنگی و تاریخی مشهد الرضا و معرفی این شهر در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: توسعه مناسبات فرهنگی دو جانبه می تواند زمینه ارتقای روابط و تبادلات اقتصادی را در پی داشته باشد.
    وی اظهار کرد: همکاری بین مناطق ویژه اقتصادی با هدف تولید کالا و تامین نیازمندی های طرف قزاقستانی برای فروش کالاها در کشورهای همسایه و منطقه از دیگر مباحث مطرح شده از سوی استاندار خراسان رضوی بود.
    وی گفت: همچنین استاندار از آمادگی استان برای سرمایه گذاری قزاق ها در پروژه های استان خبر داد.
    وی اظهار کرد: شهردار آلماتی هم در این جلسه با اشاره به جایگاه مشهد و ظرفیت های فرهنگی بالای مشهد، خواستار تقویت روابط و گردشگری مذهبی بویژه برای اتباع قزاقستان و تسهیل سفر آنان به مشهد، به عنوان کعبه دوم مسلمانان در کنار تمام ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ارزشمند آن شد.
    وی گفت: موضوع توسعه همکاری های دانشگاهی بویژه در حوزه دانش های نوین و تکنولوژی و تحقیقات از دیگر مباحث مورد توجه دو طرف بود.
    ارباب خالص تصریح کرد: طرف قزاق هم خواستار تشکیل تیم مشترک برای بررسی ظرفیت همکاریهای دوجانبه و نیز اعزام تیمی اقتصادی به مشهد برای تسهیل زمینه های همکاری شد که مورد استقبال استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.
    وی موضوع دیگر را تقاضای برقراری تعرفه های ترجیحی و مبادله پول از طریق شبکه بانکی بین دو طرف عنوان و ذکر کرد : قرار شد این موضوع از طریق دولت مرکزی قزاقستان بررسی شود.
    رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور افزود: همچنین بازدیدی از شهرک علم و فناوری آلماتی شد که این شهرک از دو سال قبل با پارک علم و فناوری استان همکاری خود را آغاز کرده است.
    به گفته وی، هیات اقتصادی استان راسان رضوی، چهارشنبه عازم شهر چیمکند، مرکز استان قزاقستان جنوبی شد تا در راستای دعوت رسمی استاندار قزاقستان بازدیدی از این استان و مذاکراتی با مسئولان آن داشته باشد.
    استاندار خراسان رضوی در راس هیاتی اقتصادی از این استان روز گذشته عازم آلماتی شد که این سفر چهار روز به طول می انجامد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت