برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در استان قم

عصر نمایشگاه- حسینی کاشانی گفت:به دنبال برگزاری این نمایشگاه در آذرماه در مصلی شهر قم هستیم.

برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در استان قم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید موسی حسینی کاشانی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ،با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در استان قم اظهار کرد: به دنبال برگزاری این نمایشگاه در آذرماه در مصلی شهر قم هستیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به دنبال اعزام تعدادی از اصحاب رسانه استان به عراق برای تهیه خبر و تصویر از مراسم زیارت اربعین هستیم.

    وی ادامه داد:با بیان اینکه استان قم در زمینه صدور مجوز نشر کتاب دومین استان پس از تهران است،امسال 3 هزار و 687 مجوز کتاب در استان قم دادیم که 460 کتاب در بخش کودک و نوجوان و 729 کتاب در زمینه دین بود.مسال رشد 30 درصدی در ارائه مجوز کتاب را در استان قم نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان امسال به 9 هزار کتاب در استان مجوز داده شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سعی کردیم که میانگین زمان درخواست مجوز کتاب تا صدور این مجوز بیش از 20 روز طول نکشد و استان قم نخستین استان به لحاظ آماری در زمینه مجوز نشر کتاب‌های دینی است.

    حسینی کاشانی با اشاره به میزان خرید کتاب در استان قم اظهار کرد: 207 عنوان کتاب را به مبلغ 194 میلیون تومان از ناشران استان خریداری کردیم، همچنین میزان خرید وزارت ارشاد از ناشران قمی حدود یک میلیارد تومان بود و این کتاب‌ها از طریق وزارت خانه به مراکز مختلف اهدا خواهد شد.

    وی ادامه داد: 580 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان قم داریم، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور 23 هزار کانون است و پنج درصد از این کانون‌ها در استان قم فعال هستند. امسال 15 کانون فرهنگی و هنری به کانون‌های مساجد استان اضافه شد، همچنین در سال 96، 800 میلیون تومان اعتبار به این کانون‌ها اختصاص دادیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: استان قم فعالیت‌های خوبی در زمینه مراسم اربعین دنبال می کند و امسال مصلی شهر قم پذیرای زائرین داخلی و خارجی در ایام اربعین است و به دنبال اعزام تعدادی از اصحاب رسانه استان به عراق برای تهیه خبر و تصویر از مراسم زیارت اربعین هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت