آغاز فعالیت‌ ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

عصر نمایشگاه- همزمان با شروع به کار شصت و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، فعالیت‌های غرفه ایران در این نمایشگاه که قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی جنوب شرق اروپا به شمار می‌رود کلید خورد.

آغاز فعالیت‌ ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایسنا بر اساس خبر رسیده، مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد شامگاه گذشته (30 مهرماه) با شعار «کلید در کتاب‌هاست» برگزار شد. این نمایشگاه در فضایی به مساحت 30 هزار مترمربع برگزار می‌شود که در آن 500 ناشر از صربستان  و 50 ناشر از کشورهای دیگر حضور دارند.
    مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه چهار کشور آلمانی‌زبان، آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین هستند. کشورهای مهمان با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته‌اند که 350 عنوان برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.
    کارل مارکوس گاووس و میرو ووکسانوویچ دو نویسنده آلمانی و صربی سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بودند.
    کشورهایی همچون آلمان، اتریش، ایران، سوئیس، لیختن‌اشتاین، آنگولا، روسیه، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته‌نگرو، چک و امارات متحده عربی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.
    بنا بر اعلام، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در غرفه‌ای  به مساحت 25 مترمربع به‌صورت مبادله‌ای حضور دارد. نمایش 350 عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات، شعر، ایران‌شناسی، هنر و دین، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه، معرفی 101 نویسنده کودک در قالب بروشور، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای ورک‌شاپ خوشنویسی و تصویرگری از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه ایران دنبال می‌شود.

    بررسی ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی و نویسندگانی از صربستان در دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، برنامه روز ایران و دیدار نویسندگان ایران و صربستان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، بررسی تصویرگری کتاب کودک در ایران با حضور امیر شعبانی‌پور و تصویرگران صربی در محل غرفه ایران، معرفی هنر معاصر ایران با حضور محمدحسین رضایی و امیر شعبانی‌پور در دانشکده هنر دانشگاه بلگراد، رونمایی کتاب «قصه‌های سبلان» به زبان صربی با حضور محمدرضا بایرامی و ناشر صربی در سالن نشست جئوپوئتیکا و بررسی ادبیات کودک و نوجوان معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی در محل غرفه ایران از جمله نشست‌هایی است که به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار می‌شود.

    امیر شعبانی‌پور فومنی تصویرگر و برنده جایزه نامی 2017 کره جنوبی و محمدحسین رضایی یکی از خوشنویسان کشور در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه ایران به  تصویرگری، خوشنویسی و اجرای ورک‌شاپ می‌پردازد. جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بود.
    شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از 30 مهر تا 7 آبان برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت