نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، دروازه ارتباط با جهان

عصر نمایشگاه- آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد. شهردار اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان شهری است با نمایشگاه‌های متعدد زیرا هریک از بناهای تاریخی اصفهان یک نمایشگاه هستند،

نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، دروازه ارتباط با جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  اصفهان امروز : آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد. شهردار اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان شهری است با نمایشگاه‌های متعدد زیرا هریک از بناهای تاریخی اصفهان یک نمایشگاه هستند، به‌عنوان‌مثال میدان نقش جهان نمایشگاه هنر و معماری، چهارباغ اصفهان نمایشگاه خلاقیت ذاتی اصفهانی‌ها و سی‌وسه‌پل و پل خواجو نمایشگاهی هستند که هنر اصفهان را به منصه ظهور می‌گذارند. قدرت‌الله نوروزی بابیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تأثیر زیادی بر شرایط اقتصادی کشور و اصفهان اذعان داشت: نمایشگاه بزرگ‌ترین پل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است و بنابراین باید در راستای توسعه شهر و معرفی تولیدکنندگان و آشنا کردن مصرف‌کنندگان با تولیدات داخلی تلاش کند.
    پروژه نمایشگاه بزرگ به موانع حقوقی برخورد
    شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان مظهر هنر و صنعت است؛ عنوان کرد: زیرساخت‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای تحقق اهداف شهر مناسب نیست و متأسفانه تهران، شیراز و تبریز در این زمینه از ما جلوتر هستند. نوروزی یادآور شد: در سال 94 که کلنگ پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور زده شد ایشان امیدوار بود که این پروژه در مدت 2 سال به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق به دلایل متعدد ازجمله موانع حقوقی رخ نداد. وی توضیح داد: نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان به‌طورقطع به‌عنوان مرکزی برای توسعه صادرات و تعامل با کشورها مؤثر خواهد بود و امیدواریم از فرصت‌های آن برای شهر اصفهان استفاده شود و به‌زودی شاهد افتتاح پروژه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان باشیم؛ چراکه اولویت نخست شهرداری گردشگری است و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان یکی از مهم‌ترین نقاطی است که می‌تواند این هدف را محقق کند. شهردار اصفهان محل جدید نمایشگاه اصفهان را فرصتی طلایی برشمرد تا سهامداران، شهرداری، اتاق بازرگانی و هیئت‌مدیره از امکانات آن استفاده کنند و اهداف استان را به‌پیش ببرند. نوروزی تصریح کرد: توانمندی و درآمدزایی نمایشگاه علاوه بر رفع مشکلات، می‌تواند در رونق اقتصادی و شادابی مردم مؤثر باشد.
    شهرداری و اتاق بازرگانی، دو سهامدار اصلی شرکت نمایشگاه‌ها
    در ادامه رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بابیان اینکه شهرداری و اتاق بازرگانی دو سهامدار اصلی و عمده شرکت نمایشگاه‌های اصفهان هستند، گفت: خوشبختانه مواردی از افزایش سرمایه توسط سهام‌داران پرداخت‌شده و بخشی از پرداخت‌ها نیز در دست اقدام است که می‌تواند در توسعه نمایشگاه مؤثر باشد. سید جمال‌الدین صمصام شریعت با اشاره به اینکه سایر سهامداران، دارای سهام ریز و خرد هستند، افزود: پروژه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در فضایی به مساحت 40 هکتار در حال ساخت است و امیدواریم با خریداری زمین‌های مجاور آن، مکانی درخور نمایشگاه و شهر اصفهان داشته باشیم. وی اظهار داشت: طراحی و اجرای ساختمان جدید نمایشگاه به‌طور تخصصی پیش می‌رود و در حال حاضر بخشی از این فضا و ساختمان اصلی آن در مرحله سفت‌کاری قرار دارد و باید گفت این پروژه ازلحاظ معماری، طراحی و ... متناسب با شهر تاریخی اصفهان است و امیدواریم در سطح کشور جزو نمایشگاه‌های شاخص شناخته شود.
    رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه مواردی از افزایش سرمایه توسط سهام‌داران پرداخت‌شده و بخشی از پرداخت‌ها نیز در دست اقدام است که می‌تواند در توسعه نمایشگاه مؤثر باشد همچنین امیدواریم در خصوص این پروژه از دولت کمک دریافت کنیم. وی با اشاره به اینکه ما پیرامون افزایش سرمایه شرکت نمایشگاه بدهی چندانی نداریم، بیان کرد: در این خصوص حدود 10 میلیارد تومان وام دریافت کرده‌ایم که حدود 7.5 میلیارد آن توسط بانک در قالب وام پرداخت‌شده است و در نظر داریم از امکانات بانک شهر برای توسعه شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری ازجمله شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بهره گیریم.
    مساحت نمایشگاه جدید اصفهان بیش از 40 هکتار
    رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بابیان اینکه حدود 9 میلیارد تومان نیز صورت‌وضعیت‌های تعیین‌شده بوده که درمجموع حدود 17 میلیارد تومان است، گفت: همچنین به‌اندازه همین مبلغ برای افزایش سرمایه نمایشگاه سه پلاک تفکیکی در خیابان فرایبورگ توسط شهرداری در نظر گرفته شد که شهرداری بابت افزایش سرمایه به شرکت نمایشگاه واگذار کرد. صمصام شریعت ادامه داد: یک پلاک از این زمین‌ها برای مستهلک شدن وام قرار است به بانک شهر داده شود و پلاک دیگر نیز طی صحبت با پیمانکاران قرار است بابت بدهی مستهلک و تسویه صورت‌حساب‌ها واگذار شود. همچنین مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این مراسم گفت: 170 ماه قبل در همین مکان ارائه برنامه داشتم و فعالیت خود را آغاز کردم. سید رسول محققیان اذعان داشت: در ابتدای سال 83 سالن شیخ بهایی و در 86 سالن میرداماد ایجاد شد تا کل فضای موجود در پل شهرستان در اختیار غرفه داران و مردم قرار گیرد و پس از سال‌ها کش‌وقوس و چالش با موانعی که بر سر راه داشتیم، سال 94 کلنگ ساختمان جدید با حضور ظریف وزیر خارجه به زمین زده شد تا آرزوی دیرینه ما محقق شود. وی بابیان این‌که مساحت نمایشگاه جدید اصفهان بیش از 40 هکتار است، عنوان کرد: مذاکرات با نیروگاه اتمی در خصوص املاک صورت گرفته و آماده انعقاد قرارداد است تا بیش از 50 هکتار به مساحت فعلی پروژه جدید نمایشگاه اصفهان افزوده شود. محققیان با تأکید بر این‌که شرکت نمایشگاه متعلق به یک گروه یا افرادی خاص نیست، عنوان کرد: طبق چشم‌اندازی که از سال 90 تدوین شد، امروز نه‌تنها در بین 3 نمایشگاه برتر کشور هستیم بلکه در منطقه بازارهای خود را پیداکرده‌ایم.
    شرکت نمایشگاه، پنجره شکسته اصفهان
    مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته در محل فعلی نمایشگاه‌های اصفهان، 47 عنوان نمایشگاهی اجرا شد، همچنین در 11 پاویون در خارج از کشور مشارکت داشتیم. محققیان بابیان این‌که با شرکت‌هایی از انگلستان، فرانسه و آلمان در حال انعقاد قرارداد همکاری هستیم، گفت: 8 هزار مترمربع مساحت نمایشگاهی در حال حاضر داریم و درصورتی‌که به ساختمان جدید برویم به 30 هزار مربع افزایش می‌یابد که نیاز به مدیریت دقیق دارد. وی ابراز داشت: سرمایه ثبتی از 100 میلیون تومان در سال 82 طی 10 سال به 7.5 میلیارد تومان ارتقا یافت؛ سه سال قبل قرار شد که مرداد 96 سرمایه شرکت به 35 میلیارد برسد که اگر تأمین می‌شد، ساختمان جدید کامل شده بود و امروز در آنجا صحبت می‌کردیم. در ادامه علی یار محمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ضمن بیان اینکه اصفهان مهد خلاقیت در جهان بوده و تاریخ نویسان درگذشته اصفهان را برترین شهر جهان می‌نامیدند و از آن به‌عنوان بلاد کبیر یاد می‌کردند، گفت: شهردار اصفهان پیش‌تر عنوان کرد که اصفهان پنجره‌های شکسته زیادی دارد به نظر می‌رسد یکی از پنجره‌های شکسته اصفهان شرکت نمایشگاه‌هاست. یارمحمدیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر نه‌تنها در منطقه جایگاهی نداریم، بلکه در کشور هم از استان‌های هم‌تراز عقب‌تریم، افزود: چنانچه بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم باید زودتر پروژه محل جدید نمایشگاه اصفهان تکمیل شود؛ تکمیل نشدن این پروژه، از دست دادن منافع در بخش توریسم و کارآفرینی و اشتغال را به همراه دارد.
    وی بابیان این‌که جهانی بودن باید چشم‌انداز ما باشد، اذعان کرد: در این نمایشگاه غرفه داران در سطح جهانی ارتقا می‌یابند و مراجعه‌کنندگان این احساس را دارند که به بازار مستقیم ورود کرده‌اند؛ حمل‌ونقل، بازاریابی، رزرواسیون هتل، قیمت‌های مناسب، خدمات حرفه‌ای و... ازجمله شاخصه‌های نمایشگاه جهانی است.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تأکید کرد: امنیت ملی درگرو اقتصادی پویا و اقتصاد پویا درگرو اشتغال و کارآفرینی است و این خود درگرو نمایشگاه است، اگر می‌خواهیم حضور توریست‌ها را افزایش دهیم نمایشگاهی با استانداردهای بین‌المللی نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت