دومین همایش و نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در همدان برگزار شد

عصر نمایشگاه- دومین همایش و نمایشگاه اقتصاد و سرمایه همزمان با دوازدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان برگزار شد.

دومین همایش و نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در همدان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، دومین همایش اقتصاد و سرمایه پیش از ظهر امروز با حضور استاندار همدان، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم مجری برگزار کننده نمایشگاه اقتصاد و سرمایه اظهار داشت: توسعه استان در گرو اعتماد و حمایت از جوانان استان است،سعی شده با ایجاد بستری و جمع شدن بانک، بورس و بیمه و غیره قدمی برای فعال شدن اقتصاد و سرمایه برداریم.

    سعید ثقه‌ای با بیان اینکه از دو سال پیش این رویداد پایه ریزی شده ولی دستگاه‌های اجرایی آنگونه که باید پای کار و حامی جوانان نبودند، گفت: چرا برخی مدیران بانک‌ها که برای تبلیغ وام‌های خود با سودهای کلان تبلیغات می‌کنند برای حضور در این نمایشگاه امتناع می‌کنند!

    وی از استاندار همدان درخواست کرد تا شورایی از جوانان کارآمد و شایسته در استانداری شکل گیرد تا ایده‌ها و طرح‌های خود را بیان کنند.

    ثقه ای از شکاف بین دانش و صنعت که بسیار بزرگ و مضر است سخن گفت و افزود: این شکاف مثل شکاف بین مسئولان و جوانان وجود دارد که باید کمرنگ شود.

    خورشیدی، نماینده بخش خصوصی در همدان نیز در این همایش اظهار داشت: مصوب شد تا بخشی از اعتبارات به بنگاه‌های خصوصی اختصاص داده شود که در همدان نیز تا حدودی این امر محقق شد و طبق آمار مرکز آمار ایران اکنون وضعیت همدان در اشتغال جایگاه سوم است.

    وی بیان کرد: بانک‌ها در حوزه فعالیت خود از اختیارات خود استفاده می کنند ولی متاسفانه برگشت طرح‌های بزرگی که به تهران ارسال می‌شود تقریبا غیر ممکن است و یکی از مطالبات بخش خصوصی افزایش اختیارات استانداران در مورد بانک‌ها است.

    خورشیدی عنوان کرد: حدود اختیارات و بررسی طرح‌های بانک ملی تا پنج میلیارد تومان است و برای وثایق تا یک و نیم الی دو میلیارد تومان است که این نقصی در بانکداری کشور است.

    اصلاح نظام بانکداری از سال 63 اتفاق نیفتاده است

    وی اعلام کرد: ازدیگر  مطالبات بزرگ بانک‌ها و فعالان اقتصادی، اصلاح نظام بانکداری است و اینکه چرا از سال 63 تا کنون هیچ بازنگری در مورد نیاز دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی اتفاق نیفتاده است. در حالی که اگر اقتصاد مردم درست نباد مسائل شرعی مردم هم زیر سوال می رود و چرا مجلس و دولت برای آن فکری نمی کنند.

    خورشیدی با بیان اینکه منابع بانک‌های دولتی 2 هزار میلیارد تومان به صورت آزاد است اعلام کرد: در حالی که نسبت مصرف منابع در همدان 66 است و این رقم در سایر استانها در نسبت مصارف به منابع بانک ها به بیش از 100رسیده است که میانگین باید 75 باشد و هر منابع و هزینه‌ای که تعلق می‌گیرد باید در جای خود مصرف شود.

    نماینده بخش خصوصی با اشاره به مطالبه دیگر بخش خصوصی و بانک ها تصریح کرد: کل مبلغ نقدینگی در سال 94، هزار میلیارد تومان بوده است و در سال 95 ما 23 درصد رشد نقدینگی داشتیم یعنی 123 هزار میلیارد تومان که بخشی از آن نزد مردم و بخشی نزد شبکه‌های بانکی است و این رشد نقدینگی حاصل سود سپرده‌های بانکی بوده است.

    وی بیان کرد: سال گذشته دکتر سیف سود سپرده‌های بانکی را 15 درصد برای سپرده‌های بلند مدت و 10 درصد برای کوتاه مدت اعلام کردند که اکنون هم بانک‌ها این میزان را رعایت نمی‌کنند و اکنون هم بانکی در همدان 23 درصد به سپرده کوتاه مدت روزشمار سود می‌دهد.

    بنگاه‌داری در بانک‌های کشور جمع شود

    خورشیدی عنوان کرد: بنگاه داری در بانک‌های ما باید جمع شود، چراکه به سپرده گذار نیز ظلم می شود، اگر مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و غیره دغدغه ایجاد اشتغال برویم باید این مسائل حل شود.

    وی افزود: بانک‌ها ترجیح می‌دهند از طریق بنگاه‌هایی که ایجاد کردند بیشتر واردات انجام دهند و برای تولیدکننده و بخش اشتغال مشکل ایجاد می‌کنند که این مسائل باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

    به گزارش تسنیم، نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در همدان با رویکرد بانکداری، بورس، بیمه، سرمایه گذاری، تولید و اشتغال با مشارکت استانداری همدان، سازمان بورس، بانکهای دولتی و خصوصی، سرپرستی بیمه ها، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مالیات، گمرک و برخی ادارت کل و سازمان ها، صنعتگران و تولیدکنندگان از یک تا 5 آبان ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان همزمان با نمایشگاه الکامپ پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت