اهمیت دکوراسیون اتاق های کنفرانس در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- بدیهی است یکی از مهم¬ترین فضاهای غرفه¬های نمایشگاهی، اتاق¬های کنفرانس هستند. با توجه به فضای کوچک غرفه¬های نمایشگاه، دکوراسیون اتاق کنفرانسی که بتواند فضای آرام و جدی و همچنین با اندازه مناست و تهویه هوا ارائه دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. چند نکته اساسی در طراحی دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد. در وهله نخست اندازه اتاق جلسات اهمیت زیادی در طراحی آن دارد. باید به محدودیت¬های فضا توجه شود، تا بتوان میز به اندازه مناسب برای آن تهیه کرد.

اهمیت دکوراسیون اتاق های کنفرانس در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،. به طور معمول میز کنفرانس در وسط اتاق قرار می¬گیرد. پس توجه داشته باشید که اطراف آن برای رفت و آمد و پذیرایی، فضای کافی را داشته باشد. این فضا را به حدی در نظر بگیرید که به راحتی بتوان صندلی¬ها را نیز جابجا کرد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، میزهایی است که برای سالن کنفرانس در نظر گرفته می شود. در اکثر مواقع این میزها از نوع میزهای کشیده است که معمولا یا به صورت مستطیل و یا بیضی انتخاب می-شود. در بعضی از موارد، با توجه به استفاده خاص از اتاق، میز را به صورت U شکل انتخاب می¬کنند. صندلی¬ها در اطراف میز و گوشه¬ها چیده می¬شوند. باید توجه داشت که معمولا یک طرف میز به صورت جایگاه سخنران انتخاب می¬شود. صندلی¬ها باید به گونه¬ای قرار گیرند که به راحتی بتوانند نسبت به جایگاه سخنران دید داشته باشند. نکته بعدی تجهیزاتی است که برای اتاق کنفرانس مورد نیاز است که بستگی به شرکت و یا اداره مورد نظر دارد. برای طراحی اتاق باید این تجهیزات را از قبل شناخت و بر اساس آنها، دکوراسیون را طراحی کرد. این تجهیزات شامل سیستم¬های صوتی و تصویری، کامپیوترهای موجود بر روی میزها، سیم کشی¬های مورد نیاز، میکروفن، وایت بردهای الکترونیکی و مواردی از این دست است. برای طراحی اتاق کنفرانس نمی¬توان از نورپردازی غافل شد. در واقع نیاز به نور در اتاق جلسات یک امر بدیهی است. بهتر است از نور طبیعی در اتاق استفاده شود، ولی در صورتی که امکان این نوع نورپردازی وجود نداشت (و عموما در نمایشگاه¬ها این امکان وجود ندارد) بهترین انتخاب استفاده از نورهای مصنوعی زردرنگ است. البته این امر نیز بستگی به نوع فعالیت شرکت دارد.

    در اینجا به نقل از مجله exhibitor، 6 اتاق کنفرانس نشان داده می¬شود که طراحان آن علاوه بر توجه به زیبایی و اندازه اتاق¬ها، راه¬هایی برای تهویه هوای تازه نیز تعبیه کرده¬اند.

    اتاق کنفرانس چوبی
    نمایشگاه: Keen Inc
    طراح دکوراسیون: Department of Energy LLC, Seattle
    www.deptofenergy.com.
    می¬توان با ترکیب استفاده از پالت¬های چوبی قابل حمل¬، طراحی الهام¬ گرفته از دکورهای صنعتی و کمی خلاقیت به دکوراسیون جذاب این غرفه رسید. این اتاق توسط گروه  Greenspace با استفاده از مجموعه کلکسیون کفش ساخته شده است. این گروه برای تزئین از ابزارهای ساده¬ای چون چراغ¬های دستی استفاده کرده¬اند.

    اتاق کنفرانس آبی
    نمایشگاه: صنایع بین¬المللی
    طراح دکوراسیون: Derse Inc., Milwaukee
    www.derse.com
    این یک اتاق کنفرانس خاص است که با دیواری مات، نورپردازی یکپارچه و مجموعه مبلمان مدرن طراحی شده است. با همه این نکات، ویژگی که این اتاق را از سایر اتاق¬های کنفرانس نمایشگاه متمایز می¬کند، سیستم تهویه هوای آن است که همراه با تم آبی رنگ به خنک شدن فضا کمک می¬کند.

    استفاده دوگانه از اتاق کنفرانس
    نمایشگاه: طراحی مبلمان معاصر
    طراح دکوراسیون: BassamFellows Inc., New Cannan
    www.bassamfellows.com
    اتاق کنفراس بالا با توجه به نمایشگاه طراحی مبلمان مدرن، استفاده دوگانه¬ای دارد. درواقع علاوه بر ایجاد فضایی برای صحبت¬های کاری، مبلمان مدرن شرکت را نیز به معرض نمایش گذاشته است. فضای ساده و در عین حال شیک این اتاق می¬تواند به راحتی هر خریداری را تحت تاثیر قرار دهد. 

    سرگرمی و بازی
    غرفه: شرکت سرگرمی برادران وارنر
    نمایشگاه: سرگرمی¬های الکترونیکی
    طراح دکوراسیون: Freddie Georges Production Group
    www.freddiegeorges.com
    نام تجاری برادران وارنر از سال 1923  لبخند را بر لب هر بیننده و شنونده¬ای می¬آورد و بدون شک اتاق کنفرانس این نمایشگاه نیز از این قاعده مستثنا نیست. در حالی که دیوارهای اتاق با نقاشی¬های گرافیکی و لوگو شرکت تزئین شده، فرش آبی رنگ و مبلمان مینیمالیستی تکمیل کننده دکوراسیون این اتاق هستند.

    پناهگاه زیرزمینی
    غرفه: بازی‌های جنگی گروه آموزشی ویبولیتین
    نمایشگاه: Tokyo Game Show
    طراح دکوراسیون: Wargaming Group Ltd
    www.wargaming.net
    گروه آموزشی ویبولیتین با جسارتی مثال¬زدنی اتاق کنفرانس غرفه¬اش را مانند پناهگاه¬های جنگی درون بازی¬هایش طراحی کرده است. دکور تیره رنگ و دیوارهای گرافیکی این اتاق از نکات جذاب دکوراسیون آن است.  


    دکوراسیون ورزشی
    غرفه: Brooks Sports
    نمایشگاه: محصولات ورزشی بین¬المللی
    طراح دکوراسیون: Pinnacle Exhibits
    www.pinnacle-exhibits.com

    ترکیب ورزش و رنگ¬های متنوع، هیجانی را در این اتاق به وجود آورده است که هر بیننده¬ای را در نگاه نخست مجذوب خود می¬کند. استفاده مناسب از محصولات ورزشی Brooks Sports در طراحی این اتاق کنفرانس توانسته است در عین ایجاد یک فضا برای دادوستدهای نمایشگاهی، به صورت ویترینی برای محصولات این شرکت نیز دربیاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت