شریعتمداری درافتتاحیه نمایشگاه(Iran expo۲۰۱۷):

تأکیددولت دوازدهم برنوسازی صنعتی برای صادرات گراکردن صنعت کشور

عصر نمایشگاه- دولت از فعالیتهای تولیدی صادرات گرا حمایت می کند و امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است که دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن متعلق صندوق توسعه ملی و مابقی متعلق به بانک های است که با این صندوق مشارکت دارند و با نرخ ۱۳.۵ درصد در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.

تأکیددولت دوازدهم برنوسازی صنعتی برای صادرات گراکردن صنعت کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»دولت از فعالیتهای تولیدی صادرات گرا حمایت می کند و امسال چهار هزار و 600 میلیارد تومان منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است که دو هزار و 300 میلیارد تومان آن متعلق صندوق توسعه ملی و مابقی متعلق به بانک های است که با این صندوق مشارکت دارند و با نرخ 13.5 درصد در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.

    از ابتدای سال 580 میلیارد تومان در اختیار این واحدها از محل این منابع قرار گرفته است، نرخ سود این تسهیلات در سال گذشته با دو نرخ 11 و 16 درصد بود که امسال با نرخ متوسط  13.5 درصد به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.

    220 میلیارد تومان منابع در بودجه سال 1397 برای پرداخت مابه التفاوت تسهیلات اعطایی یا یارانه سود تسهیلات اعطایی در اختیار فعالیت های تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است

    همجواری با مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی و نزدیکی با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی  شهر آفتاب را به مکانی با فضیلت تبدیل کرده است که در آن شاهد برگزاری فعالیت های اقتصادی هستیم  و می تواند نقش احیاگری اقتصاد ایران را در آینده  ایفا کند.

    مراکز بزرگ نمایشگاهی در 20 نقطه کشور در مساحت چند صد هکتاری برای عرضه فعالیت‌های تجاری اقتصادی ایران وجود دارد و نزدیک به 320 برنامه نمایشگاهی، سالیانه در اقصی نقاط کشور برگزار و در بیش از 60 نقطه از جهان نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران به اجرا در می آید.

    ایجاد راه ابریشم برای انتقال کالا از سرزمینی به سرزمینی دیگر فکر با ارزشی بود که در آن دوران با وجود همه کمبود امکانات و محدودیت ها شکل گرفت و هم اکنون با دسترسی به شبکه های اینترنتی انتقال هر نوع دیتا در کمتر از ثانیه فراهم شده و برقراری تبادلات و ارتباطات اقتصادی و دستیابی به علوم پژوهشی و علمی در حوزه  تجارت نیز امری دست یافتنی و راحت شده است.

    همواره مراکز نمایشگاهی نقش بی‌بدیل خود را در طول تاریخ حفظ کرده اند زیرا مذاکرات چهره به چهره باعث نزدیکی کشورها به همدیگر می‌شود و کشورهای دنیا برای ایجاد زمینه‌های مختلف همکاری علی رغم وجود این امکانات به روز، اما  علاقمند به حضور در نمایشگاه‌ها هستند.

    نقش انتقال فرهنگ ها به وسیله مبادلات اقتصادی از  نقش جنگ و استیلای کشورها بر همدیگر دارای تفوق است و به عنوان نمونه در گذشته های دور عده ای از  شیراز به زنگوار  رفتند و امروز در آنجا توانمندی های بی نظیری مخصوص به خود دارند.

    سیاست این است که در جهت گسترش مراکز نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای اقتصادی برای افزایش مبادلات تجاری گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت