بزرگترین قرارداد در تاریخ لوله‌سازی اهواز در حاشیه نمایشگاه نفت رقم خورده است

عصر نمایشگاه- مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: این شرکت در تاریخ ۱۳۴۵/۱۱/۱۵ با نام کارخانجات لوله سازی اهواز تاسیس و تحت شماره ۱۱۲۵۴ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و متعاقباً در تاریخ ۱۳۴۸/۰۶/۲۷ بـا تصویب مجمع عمومی به شرکت سهامی لوله‎سازی اهواز و در تاریخ ۰۳/۱۱/۱۳۷۴ بنام شرکت لولـه سـازی اهـواز (سهامی خاص) تغییـر نـام داده اسـت.

بزرگترین قرارداد در تاریخ لوله‌سازی اهواز در حاشیه نمایشگاه نفت رقم خورده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خوزنیوز؛ عبدالحسین بساق زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان افزود: درسال 79 و براساس مصوبه هئیت وزیران 100درصد شرکت در قبال رد دیون دولت به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت واگذار و از زمره شرکتهای دولتی خارج و بمـوجب مصـوبه مجمع عمـومی بطـور فـوق العـاده مـورخ 1380/10/25 و طبـق آگهــی تبدیـل شمـاره 32/2105 مـورخ 1381/02/17 شرکــت از "سهامی خاص" بــه"سهامی عام" تغییر یافته است.

    بساق زاده گفت: تا قبل از واگذاری شرکت با توجه به تعلق 100درصد سهام لوله سازی اهواز به شرکت نفت و با توجه به نوع تولیدات (ساخت لوله های خطوط انتقال نفت و گاز ) برنامه ریزی تولید و خرید محصولات شرکت به صورت انحصاری در اختیار وزارت نفت بود، لیکن پس از واگذاری شرکت به بخش غیر دولتی وزارت نفت و مشخصاً شرکت ملی گاز برای خروج از انحصار لوله سازی با حمایت های خاص از سایر تولید کنندگان بخش خصوصی شرکتهایی همچون صفا و سدید را تقویت و با توجه به ضعف قوانین حمایتی بعضاً با توجیه اجرای قوانین مناقصات دولتی جهت خرید لوله های مورد نیاز خود اقدام به برگزاری مناقصه بین المللی نموده و با واردات لوله های ساخته شده در سالهای اخیر عملاً تولیدات شرکت لوله سازی اهواز  را به حداقل ممکن رسانده اند.

    وی اظهار داشت:  البته این موضوع خوشبختانه با اجرای سیاستهای اخیر دولت در حال رفع و تولیدات شرکت در حال رونق و افزایش می باشد. فعالیتهای اصلی شرکت به موجب ماده 4 اساسنامه ، تولید و فروش لوله از قطر 6 الی 56 اینچ و نیز تولید و فروش پوشش پلی اتیلن لوله از قطر 2 الی 56 اینچ میباشد.

    مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز درباره تولید در این شرکت گفت: هم اکنون برای لوله های گاز، نفت، پتروشیمی و آب از قطر شش تا 56 اینچ به صورت جوش مستقیم و لوله آب از قطر 24 تا 100 اینچ به صورت جوش حلزونی و پوشش لوله های بیرونی و داخلی در حال فعالیت است.  شرکت لوله سازی اهواز در اوایل سال 1346 تأسیس و در مهر ماه همان سال با کارخانه تولید لوله از قطر 24 تا 42 اینچ پا به عرصه صنعت کشور گذاشت. سپس با تأسیس کارخانه تولید لوله در بهار 1347 و با تولید لوله هایی از قطر 6 تا 56 اینچ گستره تولیدات خود را وسیع تر کرد.

    وی با اشاره به پیشینه همکاری لوله سازی اهواز با شرکت های دیگر از جمله مناطق نفت خیز جنوب گفت: در حاشیه سومین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان قرارداد شرکت لوله سازی اهواز برای تولید 96 کیلومتر در رابطه با تولید لوله های 42 و 48 اینچ سرویس ترش منعقد شد تا طی این قراداد شرکت لوله سازی اهواز نیز مواد تولید شده رابه صورت لوله تولید و پوشش دهی نموده و دراختیار شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار دهد. این پروژه برای شرکت مناطق نفت خیز جنوب بسیار حائز اهمیت بود چرا که بر اساس استانداردهای خاص و کیفیت بالایی صورت می گرفت.

    بساق زاده گفت:  در کارنامه لوله سازی اهواز پنج فاز لوله های 32 اینچ پارس جنوبی برای سرویس ترش و پروژه خاصی که برای آغاز دالان برای لوله های 42 اینچ انجام دادیم باعث شد لوله سازی اهواز در تولید این لوله ها همکار خوبی برای شرکت های نفتی باشد. در سالهای گذشته و در حاشیه چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اهواز برای تولیدکنندگان استانی بازخوردهای مناسبی داشت و ازجمله عقد بزرگترین قرارداد شرکت لوله سازی اهواز برای ساخت و تولید لوله های 6 و 8/5 اینچ به روش ERW جایگزین لوله های بدون درز جریانی seamless برای سرویس های ترش به سفارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفت.

    حسن خورسند مودب مدیر عامل وقت شرکت لوله سازی اهواز در این باره به رسانه ها گفت بود: این نوع لوله ها که تاکنون وارداتی بوده اند، از این پس توسط این شرکت تولید می شوند. قرارداد بسته شده بزرگترین قرارداد در تاریخ شرکت لوله سازی اهواز در این نوع لوله بودهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت