حضور۱۷۷شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت آرد و نان

عصر نمایشگاه- تهران از دوم تا پنجم آذر ماه میزبان صاحبان صنایع و صدها شرکت تولیدکننده صنعت آرد و نان داخلی و ۳۸کشور جهان است تا نوین‌ترین تولیدات ، محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

حضور۱۷۷شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت آرد و نان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از عصر اقتصاد,نشست خبری با خبرنگاران با محوریت نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان با حضور مهندس مرتضوی، رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ، جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی ، دبیران و رؤسای کلیه تشکل‌های صنعت آرد و نان برگزار شد.

    رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اینکه غلات جزو لاینفک مورد استفاده افراد است، گفت : غلات از مهم‌ترین منابع تأمین انرژی و نیازهای بدن است . تجارتی ست که 10 الی 11 میلیون تن گندم، 7 الی 8 میلیون تن آرد و 13 میلیون تن نان و سایر محصولات آردی درگیر آن است.

    سیدمحمدرضا مرتضوی با بیان اینکه در یازدهمین نمایشگاه صنعت آرد و نان حدود 15 هزار مترمربع فضا به این مهم اختصاص داده شده و 177 شرکت داخلی و خارجی امسال در نمایشگاه شرکت خواهند کرد که از این تعداد  38 شرکت خارجی است ، افزود: این مقدار فضا برای صنعتی که 70 هزار واحد نانوایی در آن فعالیت می‌کنند و چند صد واحد صنعتی بزرگ دارد، به جهت برگزاری نمایشگاه شایسته نیست.

    وی با اشاره به این که 70 هزار نانوایی در کشور وجود دارد که ظرفیت 400 تا 500 هزار شغل را ایجاد کرده است، گفت: شاهد جفا در حق نانواخانه‌ها در کشور هستیم، چرا که محدودیت‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده و باید به سرنوشت نان مملکت توجه بیشتری داشته باشیم.

    مرتضوی با بیان اینکه  وقتی درباره تجارت و گردش کاری عظیم صحبت می‌کنیم، بایستی نمایشگاه آن هم شایسته همین حجم از کار باشد تا بتوانیم آخرین تکنولوژی و دستاوردهای بشر را برای مردم کشورمان و صاحبان صنایع در این حوزه در نمایشگاه ارائه دهیم.

    وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری تکنیک و تکنولوژی بر صنعت گندم، آرد و نان اظهار کرد: باید تکنولوژی را به مردم عرضه کرده و توضیح دهیم که این تکنولوژی برای نان سفره آنها استفاده می‌شود و ارزشمند است و این عرضه تنها در نمایشگاه ها قابل بیان است.

    ثاتیر صنعت غذا بر سلامت روان

    مرتضوی ادامه داد: امروزه در ایران غذا بر سلامت روان مردم اثرگذار است و بعضا سلامت روانی جامعه به دلیل صحبت‌های مطرح شده در مورد صنعت غذا دچار اختلال می‌شود،می بایست اطمینان خاطر را در ارتباط با صنعت غذا در مردم ایجاد کنیم و بتوانیم شرایط امنی را برای آنها به وجود آوریم

    وی کوچک‌ترین موضوعی که بتوانیم  اطمینان مردم را به صنعت غذا و آنچه که در درون کشور تولید می‌شود جلب شود که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند موثر عمل کند.

    جدول پاکی خرید گندم منطقی نیست

    رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی همچنین در خصوص جدول پاکی خرید گندم در وزارت جهاد کشاورزی، گفت : به هیچ وجه درون گندم هفت درصد خاک وجود ندارد و  اعتقاد داریم این خاک به گندم اضافه می‌شود تا میزان سود خود را از فروش افزایش دهند.

    وجود 7درصد خاک در گندم کشور

    وی با بیان اینکه در سایر مناطق دنیا خاک موجود در گندم 2دهم درصد است افزود: ما اعتقاد داریم که این امکان وجود ندارد مگر آنکه به درون گندم خاک منتقل کنند. هرچند امسال صحبت‌هایی را مطرح کردند که این جدول اصلاح خواهد شود و علاوه بر تغییر در قیمت‌ها میزان خاک از هفت به پنج درصد کاهش یابد که باز هم با استاندارد خاک موجود در گندم جهانی فاصله داریم.

    مرتضوی ادامه داد:. متاسفانه فرآیند وجود آشغال در گندم قانونی شده و براساس آن جدولی در نظر گرفته شده است. متاسفانه در این خصوص سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بایستی با توری دو در 10 اندازه‌گیری صورت گیرد، اما دولت با توری دو در دو اندازه‌گیری می‌کند . این جدول در نهایت ، محصول دور شدن از انصاف است.

    جداسازی یارانه زراعت از قیمت گندم

    وی با تاکید بر این که یارانه زراعت از قیمت گندم بایستی جدا شود، اظهار کرد: نمی بایست یارانه زراعت را محصولات آرد و نان بپردازند. علاوه بر این سوال دیگری که باید مطرح شود این است که وقتی گندمی با قیمت دو برابر جهانی خریداری می‌شود، چرا نباید ابزار مناسب برای کیفیت سنجی آن در کشور وجود داشته باشد؟

    تنها 14 درصد نان کشور صنعتی است

    همچنین مهدی خان‌محمدی، عضو کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در ادامه خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته،برگزاری این نمایشگاه با فراز و نشیب‌های زیادی برگزار شد اما خوشبختانه امسال نمایشگاه تحت مالکیت کانون درآمده است که همکاری های خوبی صورت پذیرفته است و امیدواریم از لحاظ کیفی نسبت به سال های قبل شاهد نمایشگاه بهتری باشیم.

    وی در ادامه سخنانش به وضعیت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم و صنعتی در کشور اشاره نمود و بیان کرد: با این که حمایت دولت را در این بخش نداشته ایم خوشبختانه شاهد رشد خوبی در صنعت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم و صنعتی بوده ایم.

    وی ادامه داد:امروز نان صنعتی و نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در کشور از دانشگاه و آموزشگاه برخوردار است و ما تلاش می‌کنیم نان را به علم نزدیک کرده و کارگران نانوایی را به کارگران باسواد صنعت نان تبدیل کنیم.

    وی با اشاره به اینکه براساس برنامه های صورت پذیرفته 40درصد نان های کشور نان صنعتی باشد گفت:متاسفانه با اجرای سیاست ها و مصوبات  نادرست مصرف این نان در کشور تنها 14درصد است.

    آکادمی نان در تهران دایر می شود

    وی با بیان اینکه امروزه برای نان های صنعتی، حجیم و نیمه حجیم آموزشگاه و دانشگاه وجود دارد گفت: طی 10 روز آینده آکادمی نان در تهران دایر می شود که این اتفاق خوبی برای این حوزه است و از این به بعد کارگران ما در بخش نان صنعتی و سنتی آموزش های لازم را خواهند دید.

    رئیس هیئت مدیره نان های صنعتی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صادرات این محصولات از کشور به شکل عمده نیست و مقدار آن نیز کم است، افزود: معمولاً آن دسته از محصولاتی که سه ماه ماندگاری دارند صادر می شوند.

    قاسم زراعتکار، رئیس اتحادیه نانوایان تهران و عضو کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان نیز در این نشست خبری  تصریح کرد: سالیان سال نمایشگاه آرد و نان به دست شرکت بازرگانی دولتی بود و صنف‌ها چندان نظارتی بر نمایشگاه نداشتند.

    وی در ادامه سخنانش به وضعیت نانوایان کشور اشاره نمود و در این‌باره گفت: در حال حاضر 85 هزار واحد نانوایی سنتی در کشور وجود دارد که به دلیل بخشنامه ناصحیح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مردادماه 95 ، 13هزار نانوایی به نانوایی‌های سراسر کشور اضافه شد و در حال حاضر شاهد مازاد  20 هزار نانواییدر کشور هستیم.

    زراعتکار با اشاره به اینکه 93 درصد مصرف نان کشور مربوط به نان سنتی است، افزود: اینکه متولی نان در کشور چه کسی است ،مشخص نیست.

    وی با بیان اینکه تا سال 61 تمامی امور این صنعت به دست بخش خصوصی بوده است افزود:اما در حال حاضر طی 3 سال اخیر نرخ به نانویان اعلام نشده است و افراد زیادی در این صنعت تصمیم گیرنده هستند که در نهایت به ضرر این صنعت است

    رئیس اتحادیه نانوایان تهران در پایان با بیان اینکه 360نوع نان سنتی در کشور تولید می شود ، افزود : در صورت برنامه ریزی مناسب این بخش از صنعت نان نیز در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت