معاون سازمان صنایع دستی در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران زلزله‌‌زده

عصر نمایشگاه- بهمن نامور مطلق که چندی پیش برای بررسی وضعیت هنرمندان صنایع دستی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه سفر کرده‌بود از تعویق بازپرداخت وام‌ها، ارائه تسهیلات و آغاز حمایت‌های بلاعوض خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران زلزله‌‌زده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از آنا، بهمن نامورمطلق معاون سازمان صنایع دستی کشور  گفت: «اولین کاری که اجرایی شد ملاقات با مردم آسیب‌دیده و هنرمندان استان بود تا از ایجاد احساس رهاشدگی که بدترین احساسات بعد از حوادث بزرگ است، جلوگیری شود. با این اقدام هم مسئول صنایع‌دستی توانسته‌است با افراد مختلف گفت‌وگو کند و هم دلگرمی در میان هم‌میهنان بوجود آورد. این حمایت حمایت روانشناختی و معنوی بود که در گام نخست اجرا شد.»

    وی اظهار کرد: «ما افرادی را در سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه شناسایی کردیم که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کردند، بنابراین با بازدید از آنها سعی کردیم به مشکلات به وجود‌آمده رسیدگی کنیم.»
    نامورمطلق عنوان کرد: «میزان خسارت مشخص شده‌است و قرارشد بازپرداخت وام‌هایی که صنعتگران از کمیته امداد و صندوق‌ها دریافت کرده‌اند به تعویق افتد و یا حمایت‌هایی انجام شود که میزان خسارت‌ها و فشارها را کاهش دهد. در این میان برخی از کارگاه‌ها 20 میلیون و برخی دیگر 5 میلیون تومان آسیب دیده‌اند که ما برای حمایت بیشتر وضعیت آنها را بررسی کرده‌ایم.»
    وی ادامه داد: «ضمن ارائه گزارش در شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شورای معاونت صنایع دستی، قرار است کمک‌های اولیه برای این‌که نیازهای اولیه صنعتگران برطرف شود، به فعالان این حوزه ارائه شود. بر اساس میزان خسارت وارده مقرر شده تا کمک‌ها به صورت تسهیلات و کمک‌‌های بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی آسیب‌دیده اختصاص یابد.»
    معاون سازمان صنایع دستی در سخنانش بیان کرد: «ما قول داده‌ایم که دولت در این زمینه مساعدت کند و با تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از صنعتگران استان حمایت کند. میزان این حمایت باید بر اساس خسارت‌های وارده، مشخص شود تا بخشی از نیازها به صورت بلاعوض از سوی سازمان معاونت صنایع دستی و کمک هنرمندان ارائه شود.»
    وی در خصوص این‌که هنرمندان صنایع دستی کشور چه حمایت‌هایی از صنعتگران آسیب‌دیده کرده‌اند عنوان کرد: «هنرمندان کل کشور جدا از ارسال کمک‌های متعدد به آسیب‌دیدگان، 70 میلیون تومان به حساب معاونت صنایع دستی واریز کرده‌اند تا صرف یاری به فعالان صنایع دستی که بر اثر زلزله دچار خسارت شده‌اند، شود.»
    نامور مطلق همچنین در اشاره به دیگر طرح‌هایی که برای حمایت از فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه اجرایی خواهد شد، گفت: «ما تصمیم داشتیم نمایشگاه صنایع‌دستی برای هنرمندان این استان برگزار کنیم اما بعد از بررسی به این فکر افتادیم که باید کیفیت آثار ارتقا یابد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که دو یا سه نفر از استادان منبت و جاجیم را به استان اعزام کنیم تا کیفیت آثار تولیدی ارتقا یابد و محصولات قابلیت فروش پیدا کنند. این طرح به زودی اجرایی می‌شود و ما تا چند ماه آینده نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع‌‌دستی کرمانشاه برپا خواهیم کرد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت