راهکاری برای پایان پروژه نمایشگاه اصفهان

عصر نمایشگاه- معاون استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه طی چهار سال گذشته وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشو، گفت: با روش BOT می‌توان طرح‌های نیمه تمام استان همچون پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را به سرانجام رساند و امیدواریم مدیر جدید نمایشگاه و شهردار اصفهان از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیرند.

راهکاری برای پایان پروژه نمایشگاه اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری »عصر نمایشگاه» به نقل از  گسترش، حسین سیستانی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، با اشاره به اینکه نقش دیتا و جایگاه خدمات در اقتصاد استان و کشور بیش از پیش خود را نشان می‌دهد، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ شهردار جدید نیز در مسائل اقتصادی به سمت خدمات خواهد رفت.

    وی با تاکید بر اینکه متکی کردن این فعالیت‌ها تنها به دولت و شهرداری‌ها درست نیست، تصریح کرد: بخش خصوصی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همیشه همراه دولت بودند همچنین این بخش در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و حتی بخش‌های اجرایی حضور داشته اما انتظار می‌رود که استان سهم بیشتری در اجرای فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تاکید کرد: می‌توان با روش BOT طرح‌های نیمه تمام استان همچون نمایشگاه بزرگ اصفهان را به سرانجام رساند و امیدواریم مدیر جدید نمایشگاه و شهردار اصفهان از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیرند.

    وی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به سهم 20 درصد‌ای تی به 80 درصد‌ای تی سی در اصفهان و کشور، تاکید کرد: این موضوع جای تامل دارد و می‌تواند ما را به قهقرا ببرد.

    به گفته سیستانی، ما در استان اصفهان پتانسل و پدیده‌های شگرفی داریم که در صورت به‌کارگیری، می‌توانند تغییرات و تحولاتی در این بخش ایجاد کنند.

    وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه دیتا نیازمند فعال تر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: بسیاری از سازندگان نرم‌افزارها برای تولید با کشورهای خارجی ارتباطی دارند اما در داخل از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری جذب این افراد و نخبگان باید از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شود و امکان بهره‌گیری از این فرصت بیشتر شود، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای آن‌ تغییر نگرش ایجاد شود.

    وی با انتقاد بر اینکه طی چهار سال گذشته وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و استان نابسامان است، گفت: متاسفانه هر 6 ماه یکبار مدیران این حوزه تغییر می‌کنند.

    سیستانی با اعتقاد بر اینکه نیازمند یک مدیریت واحد برای ساماندهی زیرمجموعه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم، خاطرنشان کرد: با تلاش جهرمی وزیر جوان کابینه دوازدهم امیدوارم شاهد تحولی جدی در این حوزه باشیم و مقوله اشتغال که یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز است به جای ورود به عرصه صنعت و کشاورزی، به بخش خدمات و به خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: سال آینده اتوکام 2018 در محل جدید نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت