نمایشگاه استالکس (۱۱)

استالکس نشان داد صنعت نمایشگاهی ایران آینده روشنی خواهد داشت

عصر نمایشگاه- شهنام سپاسدار دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران گفت: نمایشگاه استاکس نشان داد آینده خوبی در مقابل صنعت نمایشگاهی ایران وجود دارد.

استالکس نشان داد صنعت نمایشگاهی ایران آینده روشنی خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», شهنام سپاسدار دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه استالکس با بیان این مطلب اظهار داشت: 0.5 تا 1 درصد گردش مالی کشور ها در صنعت نمایشگاهی است . ایران نیز می تواند ار این طریق به پیشرفت قابل توجهی برسد و تا 5 میلیارد دلار درامد نصیب کشور کند.

    وی شروع غرفه سازی در صنعت نمایشگاهی ایران را از دهه 60 دانست و عنوان کرد غرفه سازی ایران راه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است امروز به بلوغی نسبی رسیده است و اما با استفاده از سازه های مدولار و سبز باید به پیشرفت های مناسبی در آینده برسیم.

    وی افزود: باید سرمایه گذاری مناسبی در سازه های سبز در کشور انجام بگیرد و صنعت غرفه سازی و نمایشگاهی از این مرحله عبور کند و مانند این رویداد که توانست تمام غرفه های خود را بدون دور ریز وسازه های مدولار برپا کند، در دیگر نمایشگاه های کشور هم اجرا شود.

    شهنام سپاسدار از آماری از نمایشگاه استالکی را اینگونه گفت: گردش مالی بازرگانی کشور ما در مقایسه با گردش مالی بازرگانی کل دنیا معمولا نیم تا یک درصد است.

    اگر همین نسبت را در صنعت نمایشکاهی هم بخواهیم ملاک بگیریم پس میتوانیم نیم الی یک درصد از گردش مالی صنعت نمایشگاهی را به خودمان تخصیص دهیم.
     از آنجا که کل گردش مالی در صنعت مالی درجهان حدود ٨70 میلیارد دلار در سال است، پس ما میتوانیم چشم انداز 4 الی ٨ میلیارد دلار گردش سالیانه مالی را برای کشورمان فرض کنیم و به آن دستیابیم.
    گردش مالی صنعت نمایشگاهی شامل تمام بخش های برگزاری، خدمات نمایشگاهی ، توریست و هتلداری مربوط به آن و کلیه هیات های تجاری مرتبط را شامل میشود.
     کشور ما هنوز به نظر من به یک میلیارد دلار گردش سالیانه در این صنعت نرسیده ولی ظرفیت رسیدن به مقادیر چند برابر شرایط فعلی را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت