برپایی پاویون ویژه فناوری‌های نوین در نمایشگاه کشاورزی اصفهان

عصر نمایشگاه- شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع کشاورزی اصفهان (مکانیزاسیون، آبیاری، زراعت و باغبانی) اصفهان، امسال با برگزاری نخستین کنگره ملی و پاویون ویژه فناوری‌های نوین در فضای سبز شهری همراه خواهد بود.

برپایی پاویون ویژه فناوری‌های نوین در نمایشگاه کشاورزی اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، بر اساس تفاهمنامه شرکت نمایشگاه‌ها با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، رویداد مذکور همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع کشاورزی اصفهان (مکانیزاسیون، آبیاری، زراعت و باغبانی) از 24 تا 28 دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این باره گفت: کلیه فعالیت‌های تخصصی و علمی این رویداد و همچنین همکاری لازم در خصوص ایجاد و تأسیس دبیرخانه دایمی نمایشگاهی فضای سبز مورد بررسی قرار گرفته است. در این رابطه دعوت از شرکت‌های مرتبط با فضای سبز و تولیدکنندگان گل و گیاه و نهاده‌های کشاورزی خاص فضای سبز، اطلاع رسانی و انجام تبلیغات گسترده با حداکثر ظرفیت و توان، تعیین اعضای کمیته‌های تخصصی و علمی، دعوت از کلیه مدیران عامل فضای سبز شهرداری‌های کشور، کارشناسان و متخصصان مربوطه، حمایت در خصوص جذب حامی مالی و معنوی برای کنگره و بخش پاویون ویژه فناوری‌های نوین در فضای سبز شهری بر عهده سازمان پارک‌ها است.

    دکتر فروغ مرتضایی نژاد، همچنین اظهار داشت: محورهای این کنگره شامل مدیریت پایدار منابع آب، گونه‌های کاربردی در فضای سبز بر اساس نوع اقلیم، دستاوردهای نوین در مکانیزاسیون فضای سبز شهری، طراحی پوشش گیاهی فضای سبز شهری با رویکرد اقلیم‌های خشک و نیمه خشک، گیاهان زینتی مقاوم به خشکی، کاربرد گیاهان دارویی در فضای سبز، کاربرد بیوفناوری و نانو فناوری در فضای سبز، فناوری نوین در زمینه بذر و گل‌های فصلی، فناوری نوین در بسترهای کشت و اثرات زیست‌محیطی فضای سبز شهری خواهد بود.

    همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: محورهای این پاویون نمایشگاهی شامل فناوری‌های نوین در فضای سبز شهری همچون آبیاری، مکانیزاسیون فضای سبز، تغذیه، بذر، اندام‌های تکثیر، سم، ادوات و بسترهای کاشت است و همچنین کارگاه‌های آموزشی و تخصصی نیز در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌ریزی خواهد شد.

    علی یارمحمدیان اعلام کرد: 260 متر مربع از فضای نمایشگاه‌ها به صورت اختصاصی در اختیار غرفه‌های مربوط به فضای سبز شهری قرار خواهد گرفت.

    وی تأسیس دبیرخانه دایمی نمایشگاهی فضای سبز برای نخستین بار در ایران، دعوت از شرکت‌های داخلی و خارجی برای حضور در نمایشگاه و اطلاع رسانی و انجام تبلیغات گسترده با حداکثر ظرفیت و توان را از جمله اقدامات شرکت نمایشگاه اصفهان در راستای این تفاهم برشمرد.

    گفتنی است این کنگره در سال آینده به صورت بین‌المللی برنامه‌ریزی و پاویون فناوری‌های نوین در فضای سبز شهری نیز به نمایشگاهی مستقل تبدیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت