دوبی در انتظار نمایشگاه «دوبی آرت»

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی) از ۱ الی ۴فروردین ۱۳۹۷ در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌گردد.

دوبی در انتظار نمایشگاه «دوبی آرت»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش ، نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی) یک رویداد هنری بین المللی به شمار می آید که ریشه در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا دارد. این نمایشگاه که به نمایشگاهی نوآورانه و جهانی مشهور است طی سال های گذشته به محل اجتماع رو به رشد هنرهای معاصر منطقه تبدیل شده است. نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی) که به عنوان یکی از مهمترین مراکز ملاقات جهانی دنیای هنر امروز به رسمیت شناخته شده، ضمن کیفیت و تنوع برجسته، بر حفظ و نگهداری مقیاس انسانی و محبوبیت خود تاکید دارد.

    نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی) علاوه بر سالن های گالری، برنامه ای گسترده و غیر انتفاعی نیز تدارک دیده است که فهرست پویایی از پروژه های هدفمند؛ فیلم و برنامه های رادیویی، برنامه های مخصوص هنرمندان و موزه داران، برنامه های آموزشی برای کودکان تا متخصصین شامل مدرسه یکساله هنر، نمایشگاه سالانه آثار برندگان جایزه هنری گروه ابراج و گردهمایی جهانی هنر مورد تحسین منتقدین را شامل می شود.

    گالری‌ها:

    نمایشگاه هنر دوبی سه برنامه گالری هنرهای معاصر، مدرن و مرور آثار دارد که به واسطه برگزاری آنها، فرصت کشف آثار بیش از ٥۰۰ هنرمند از سرتاسر دنیا با تاریخ و جغرافیاهای مختلف در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. نمایشگاه هنر و طراحی دبی با حضور ٩٤ گالری از ٤۰ کشور جهان، در سال ٢۰١٦ دهمین سالگرد برگزاری خود را جشن گرفت.

    پروژه‌های نمایشگاه هنر دبی ٢۰١٨

    پروژه های نمایشگاه هنر دبی، برنامه ای غیر انتفاعی برای آثار و اجراهای جدیدی است که با توجه به ماهیت نمایشی یک نمایشگاه هنری به سبک و ساختار چنین رویدادی می پردازد. این برنامه شامل یک ایستگاه رادیویی و سینمای هنر دبی می باشد.

    هدف نمایشگاه هنر دبی در درجه اول، حمایت از آثار هنرمندان و ترغیب مخاطبین به پذیرش ماهیت مشارکتی این نمایشگاه به شمار می آید. این برنامه- اساساً و به خاطر هنرمندانی که با چنین شور و حرارتی از این فرصت استفاده کرده اند- این امکان را فراهم نموده تا نمایشگاه ضمن واداشتن ما بویژه به پذیرا بودن و خود انعکاسی در رویکردمان، وجهی پایدارتر و تقریباً نهادی تری داشته باشد.

    گردهمایی جهانی هنر

    گردهمایی جهانی هنر هر ساله ، فهرست متنوعی از هنرمندان، موزه داران، موسیقیدان ها، متفکرین و نویسندگانی را گرد هم می آورد تا در این گردهمایی شرکت کنند و درباره ایده هایی در زمینه موضوعی خاص گفتگو نمایند. گردهمایی جهانی هنر که معمولاً حدود٥۰ سخنران در آن سخنرانی می کنند و بیش از ٥ روز ادامه دارد، به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین کنفرانس های سالانه هنر در خاورمیانه و آسیا شناخته شده است.

    این گردهمایی به دلیل رویکرد خصوصاً مشارکتی و نوآورانه اش، به بهره برداری از سایر رشته ها و تجارب برای دستیابی به یک دید کلی از دنیای هنر نیز شناخته شده است؛ این برنامه معمولاً شامل اجرا، موسیقی، تحقیق و پروژه های هدفمند در کنار گفتگوهای زنده هستند. طی سال ها، این گردهمایی در کشورهای قطر، کویت، فرانسه و انگلستان نیز برگزار شده است و به حدی رشد داشته که شامل انتشارات، کارگاه های آموزشی و سایر برنامه های آموزشی نیز است.

    آموزش

    از زمان راه اندازی نمایشگاه هنر دبی در سال ٢۰۰٧، آموزش در قلب این رویداد جای داشته است؛ این نمایشگاه امروزه از گسترده ترین برنامه ریزی آموزشی یک چنین رویدادی در سرتاسر جهان برخوردار است و فرصت هایی را در اختیار کودکان تا دانشجویان، فارغ التحصیلان، کلکسیونرها و علاقمندان به این عرصه قرار می دهد.

    این برنامه ها عبارتند از: کارگاه های هنری دبی، مدرسه هنر برای هنرمندان، موزه داران، نویسندگان، طراحان و تولید کنندگان محصولات فرهنگی مستقر در امارات متحده عربی، عضویت در گردهمایی، عضویتی که موزه داران و نویسندگان جوان برجسته جهان عرب را گرد هم می آورد؛ برنامه ای مخصوص کودکان که توسط هنرمندان برگزار می شود و نشریات کودکان ( با مشارکت برنامه هنرمند کوچکِ شیخه منال) و برنامه های کارآموزی. این نمایشگاه شرکت کنندگان سطح بالایی از دانشگاه ها و کالج ها را نیز جلب می نماید تا در سفرهای ترتیب داده شده شرکت کنند.

    آخرین دوره برگزاری نمایشگاه آرت دبی

    برنامه ریزی پویای نمایشگاه هنر دبی در سال ٢۰١٦ به نهایت بهره مندی ازمخاطبین بسیار متنوع خود منجر شد. نمایشگاه هنر دبی در سال ٢۰١٦ مقدم ٢٧.٥۰۰ میهمان مقیم امارات متحده عربی، منطقه ای و بین المللی از جمله کلکسیونرها، گالری داران، هنرمندان، و بیش از ٩٥ گروه موزه داری را گرامی داشت.

    برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.artdubai.ae مراجعه نمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت