برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از ۲۶ آذر لغایت اول دی‌ماه در سمنان خبر داد.

برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از جوان آنلاین,محمدرضا سوقندی در نشست خبری که به بهانه این نمایشگاه برگزار شد اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور 253 ناشر از سراسر کشور و 13 ناشر استانی در سالن غدیر سمنان برگزار می‌شود.

    وی از پیش بینی 122 غرفه در این نمایشگاه بزرگ خبر داد و افزود: کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال با تخفیف 30 درصد به دوستداران کتاب عرضه می‌شود که 20 درصد آن از طریق عرضه بن‌خرید کتاب و 10 درصد آن از طریق تخفیف ناشران تامین می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از اختصاص 350 میلیون تومان بن خرید کتاب به این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: همچنین 70 میلیون تومان در قالب یارانه به پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان اختصاص یافته است.

    سوقندی از کتاب به‌عنوان یک کالای مهم فرهنگی نام برد و تصریح کرد: عوامل متعددی در فرآیند تولید، توزیع و مصرف این کالای مهم فرهنگی نقش دارند.

    وی از به‌وجود آمدن رقبای زیاد برای این کالای فرهنگی به عنوان یکی از دلایل کم‌اقبالی به کتاب نام برد و گفت: البته دلایل اقبال کمتر مردم به کتاب را نباید محدود به یکی دو علت خاص دانست چرا که مجموعه‌ای از عوامل در این فرآیند موثر است اما در مجموع آنچه تقریبا مشخص است این است که کتاب امروز حال و روز خوبی ندارد.

    سوقندی از کتاب به عنوان نماد عقلانیت و خردورزی جامعه یاد کرد و افزود: یکی از دلایل تاکید بالا و توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی به عنوان یک شاخص مهم و موثر در توسعه جوامع نیز همین جایگاه کتاب است.

    وی با برحذر داشتن از فروکاستن بحث مهم و بنیادی کتاب و کتابخوانی به یک مسئله در کنار دیگر مسائل جامعه گفت: کتاب به مثابه یک کالای فرهنگی مادر و جهت‌دهنده نقشی اساسی در همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و...دارد و این نقش تنها محدود به حوزه‌های فرهنگی و علمی نیست بلکه حوزه‌های اقتصادی و حتی سیاسی ما نیز متاثر از این کالای مهم فرهنگی است.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی استان از پیش‌بینی برنامه‌های جنبی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تلاقی و همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب با هفته وحدت و شب یلدا برنامه‌های ویژه‌ای برای این دو مناسبت پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه برنامه‌های متعددی هم در بخش‌های رونمایی کتاب، معرفی تازه‌های نشر، نشست‌های تخصصی نقد کتاب، نشست‌های ادبی و...نیز پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت