نخستین "جشنواره ملی اقوام و عشایر" در استان مرکزی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر در استان مرکزی برگزار می‌شود.

نخستین "جشنواره ملی اقوام و عشایر" در استان مرکزی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از تسنیم,مهدی جهانمیرزایی در اراک با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر در استان مرکزی اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر در فضایی به وسعت هشت هزار و 500 متر مربع در غالب 270 غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی از تاریخ 26 آذر تا یکم دی ماه از ساعت 15 الی 21 برگزار می‌شود.

    وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و ارائه آثار فرهنگی، هنری به ویژه صنایع دستی و فرش دستباف مناطق محروم، افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش ناباروری‌های اقتصادی و تشویق کارافرینی و اشتغال کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی به منظور نمایش دستاورد‌های دولت در مناطق محروم و بازتاب تاثیر انقلاب اسلامی در اتحاد اقوم کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی با حفظ ارزش‌های اصیل بومی محلی برگزار می‌شود.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی تصریح کرد: در این رویداد 6 روزه، شهر اراک میزبان نمایندگان فرهنگی و اجتماعی 31 کشور است که شامل گروه‌های هنری، هنرمندان صنایع دستی و فرش دستباف، سازمان‌های مردم نهاد، تولیدکنندگان بومی و محلی و سیاه چادرهایی نمادین از تمام اقوام کشور که به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی برپا شده است.

    جهانمیرزایی بیان کرد: بخش دیگر این جشنواره پاویون نمایش دستاورد‌های فرهنگی و اجتماعی چهار سال نخست دولت یازدهم در مناطق محروم است که در کارشناسان دفاتر اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور کارنامه چهار ساله خود را در قالب کتاب، بروشور، کاتالوگ و غیره به نمایش می‌گذارند.

    وی ادامه داد: در این گردهمایی فرهنگی هر روز گروه‌های هنری، موسیقی، محلی و تئاتر هنر اصیل ایرانی اسلامی را با محوریت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا می‎‌کنند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی عنوان کرد: در نخستین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر بخش ویژه کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه و یکی از مراکز خیریه کشوری است، همچنین برنامه ویژه‌ای به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت