محمود کاملی "عاشقانه‌های طبیعت" را به نمایش گذاشت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس‌های محمود کاملی هنرمند تصویربردار و عکاس با عنوان "عاشقانه‌های طبیعت" در کافه گالری بام افتتاح شد.

محمود کاملی "عاشقانه‌های طبیعت" را به نمایش گذاشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، محمود کاملی که بیشتر به عنوان فیلمبردار در سینما و تلویزیون فعالیت دارد، تاکنون پانزده فیلم داستانی و مستند را به‌صورت مستقل تهیه و کارگردانی کرده است. او که سابقه تدریس در انجمن سینمای جوان را نیز دارد؛ فریم‌های این مجموعه را از میان عکس‌هایی که در سفرهای مختلف گرفته، انتخاب کرده است.

    تصویربردار سریال "در حاشیه ٢" در خصوص عکاسی با موضوع طبیعت اظهار کرد: برای عکاسی از مناظر طبیعی باید به نقاط مختلفی سفر کرد و این گونه از عکاسی به دلایل متعددی همچون شرایط جوی دشواری های خاص خود را به همراه دارد.

    کاملی همچنین یادآور شد: گاهی آلودگی‌های محیط زیست توسط انسان‌هایی که تنها شعار تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله را سر می‌دهند به زیبایی‌های طبیعت خدشه وارد می‌کند و  باعث می‌شود تلاش عکاسان برای ثبت زیبایی‌ها نتیجه مطلوبی در بر نداشته باشد و فقط هزینه‌های اقتصادی را برای آن‌ها بهجا بگذارد.

    آیین افتتاحیه این نمایشگاه؛ شامگاه گذشته 15 فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و چهره‌های سینما و تلویزیون در "کافه گالری بام"  برگزار شد.

    عباس رافعی کارگردان سینما که یکی از حاضرین در این مراسم بود؛ در خصوص آثار به نمایش درآمده گفت: محمود کاملی در قاب دوربین عکاسی و در ویزور دوربین فیلمبرداری به بهانه طبیعت و به واسطه مستندنگاری مفهوم را بیشتراز فرم سرلوحه کار خود قرار داده و این در حالی است که فرم و ساختار کارهایش همیشه منحصر به فرد بوده است.

    رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم درباره عکس‌های  کاملی اظهار کرد: عکس‌های این نمایشگاه بیننده را بار دیگر به مشاهده زیبایی‌هایی دعوت می‌کند که به دلیل مناسبات زندگی شهری شاید از دیده‌ها پنهان شده است. کاملی با عنوانی که برای نمایشگاهش انتخاب کرده هم در واقع توجه بیننده را به زیبایی‌های نهفته در طبیعت و دقت بیشتر برای حفظ این زییایی ها جلب می‌کند. تمرکز عکس‌های او بر یادآوری ویژگی‌های طبیعی به مخاطب است و این یادآوری بیننده را هم ترغیب می‌کند تا از کنار این زیبایی‌ها به آسانی نگذرد و نگاهی دقیق تر به آن داشته باشد.

    ابوالفضل همراه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هم که به تماشای این نمایشگاه آمد بود در خصوص آثار به نمایش درآمده؛ گفت: پیش از این بیشتر با تصویربرداری‌های محمود کاملی آشنا شده بودم ولی با مشاهده عکس‌های او در این نمایشگاه با شکل دیگری از هنر او روبه رو شدم که از نظر من آثاری موفق هستند. نگاهی که او در عکاسی دارد را بسیار دوست دارم و رویکرد او به نظر من حلقه مفقوده در عکاسی مدرن کشور ما است و او به زوایایی خاص از طبیعت توجه دارد. عکس‌های او با محتوای  بازگشت به طبیعت و ترویج طبیعت شناسی برای مخاطب نکته برجسته و مثبتی در آثار او است  و زاویه نگاه ما را تا اندازه ای تغییر می‌دهد؛ شاید در عکاسی از طبیعت ما بیشتر به لانگ شات های مناظر عادت داریم ولی او از زوایای دیگری به طبیعت نگاه می‌کند و مخاطب را با ابعادی عمیق تر از زیبایی‌های طبیعت روبه رو می‌کند.

    نمایشگاه عکس "عاشقانه‌های طبیعت " تا پایان فروردین در کافه گالری بام واقع در پونک، چهار راه همیلا، خیابان چهارباغ، نبش کوچه اول ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت