افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان

عرضه ۴۰ هزار عنوان کتاب در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان

عصر نمایشگاه- پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از امروز در ورزشگاه غدیر سمنان آغاز به‌کار کرد.

عرضه ۴۰ هزار عنوان کتاب در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از جوان آنلاین، حمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه از حضور 253 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف ویژه در دسترس دوستداران کتاب قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه نسل جدید ما به‌شدت نیازمند خردورزی و بهره‌وری بیشتر از کتاب است افزود: کتاب زیربنای همه عرصه‌ها و حرکت‌ها در بستر زمان و مکان است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان دین اسلام را پرچمدار کتاب و دانش برشمرد و ادامه داد: از همین رو است که بزرگترین معجزه خداوند قرآن و از جنس کتاب و کلمات است.

    وی با طرح این پرسش که جایگاه کتاب در سبد خانوار و سبک زندگی ما کجاست، به انتقاد از فراموشی فرهنگ کتابخوانی و گردهمایی های شبانه و زمستانی با محوریت کتاب پرداخت و اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه استفاده کرد.

    سوقندی با اشاره به لزوم بسترسازی برای ترویج این فرهنگ گفت: برای این مهم باید سه پایه نظام آموزش و پرورش، نظام ارتباطات و اطلاعات و نظام علم و فناوری را در خدمت کتاب قرار داد.

    وی از کتاب به عنوان نماد تعقل و خردورزی نام برد و افزود: اگر کتاب جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی به‌شدت پایین خواهد آمد.

    سوقندی بر لزوم احیای سنت‌های مرتبط با کتاب و مطالعه تاکید کرد و افزود: کتاب، مطالعه و حتی اندیشه، تفکر بخشی از فرهنگ جامعه ما در گذشته بوده و لذا باید با احیای این سنت‌ها به غنای فرهنگی و تمدنی خود کمک کنیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به عمق و ژرفای نقش کتاب به عنوان یک کالای تمدن‌ساز اشاره و تصریح کرد: به هر میزان که از کتاب غفلت شود در سایر بخش‌ها زیان می‌بینیم.

    وی از کتاب به عنوان موثرترین مولفه در انتقال اندیشه‌ها نام برد ضمن دعوت از همگان برای حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی برای مشخص کردن سهم کتاب از از توسعه و تمدن است.

    وی در پایان از ارائه 40 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان بالغ بر 400 هزار نسخه کتاب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت