افتتاح نمایشگاه مشترک نقاشی ایران و پاکستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مشترک نقاشی و مجسمه‌سازی ایران و پاکستان به همت خانه فرهنگ کشورمان و دانشگاه مهران حیدرآباد سند، افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه مشترک نقاشی ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه مشترک نقاشی و مجسمه‌سازی ایران و پاکستان (30 آذرماه)، با حضور احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند، انعام شیخ، رییس پردیس دانشگاه اقبال حیدرآباد، خان محمد بروهی، رییس دانشکده مهندسی و معماری و بای خان شر، رییس مرکز آموزش عالی هنر و طراحی دانشگاه مهران و جعی از دانشجویان و اساتید در محل دانشگاه مهران، افتتاح شد.

    بای خان شر، در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن تجلیل از آثار هنری علیرضا قدمیاری، هنرمند ایرانی در رشته مجسمه‌سازی، خواستار برگزاری کارگاه‌های مجسمه‌سازی شد.

    رییس مرکز آموزش هنر و طراحی دانشگاه مهران، هنر ایران را یکی از هنرهای زیبای جهان دانست و خواهان ادامه همکاری‌های فرهنگی و هنری دانشگاه مهران با مراکز علمی ایران شد.

    خان محمد بروهی، رییس دانشکده مهندسی و معماری در سخنانی، ایران را کشور دوست، همسایه و برادر پاکستان برشمرد و خواهان گسترش همکاری‌های علمی ‌ـ دانشگاهی، فرهنگی و هنری در ابعاد وسیع تر شد.

    عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند اظهار کرد: مناسبات فرهنگی ایران و پاکستان براساس موافقتنامه فرهنگی فی مابین که از سال 1955 به امضای دولت‌های ایران و پاکستان رسیده، به صورت رسمی مورد توجه قرار گرفته است و مطابق این موافقتنامه، برنامه مبادلات فرهنگی تنظیم و اجرا می‌شود.

    وی با تأکید بر ضرورت آشنایی مردم کشورها از یکدیگر و شناخت فرهنگ آنها گفت: برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی است تا دانشجویان ضمن آشنایی بیشتر با محتوای این هنر زیبا و فرهنگ ایران، مهارت و تجربه لازم را کسب کنند.

    در ادامه این مراسم که با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، علیرضا قدمیاری، هنرمند مجسمه‌ساز کشورمان به تشریح تجربیات و فعالیت‌های خود در زمینه محسمه‌سازی پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت