معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران:

امسال ۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شد

عصر نمایشگاه: قزوین- معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شده که با رشد ۳۱ درصدی روبرو بوده ایم.

امسال ۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، محمد مهدی فرشچی دوشنبه شب در مراسم گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان قزوین اظهارداشت: فرش دستباف بارزترین نمود اقتصاد مقاومتی است که می تواند به اشتغال و تولید ما کمک کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که مواد اولیه فرش در داخل تولید می شود و هنرمندان شاخصی در کشور داریم باید بتوانیم از این هنر صنعت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و صادرات کالا به اقصی نقاط جهان استفاده کنیم.

فرشچی تصریح کرد: در دنیای کنونی یکی از شاخص های شناخت ایران با فرش دستباف است و باید به این هنر افتخار کنیم که با وجود رقبای جدی هنوز در جهان فرش ایران حرف اول را می زند.

صادرات فرش باید افزایش یابد

وی با اشاره به روند صادرات فرش دستباف در کشور اضافه کرد: در سال 94 میزان صادرات فرش دستباف کشور 290 میلیون دلار بود که در سال گذشته این میزان به 359 میلیون دلار رسید و با رشد 33 درصدی روبرو شدیم.

معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران یادآورشد: خوشبختانه مسیر کشور روبه افزایش صادرات است و باید تلاش کنیم این میزان دو تا سه برابر نیز افزایش یابد.

فرشچی گفت: در سال 94 فرش ایرانی به 75 کشور جهان صادر می شد که سال قبل این تعداد به 85 کشور رسید و در این میان از صادرات فرش به 29 کشور توانستیم 351 میلیون دلار درآمد کسب کنیم که کمک موثری به رونق اقتصاد کشور است.

صادرات 270 میلیون دلار فرش دستباف

وی بیان کرد: در سال 94 توانستیم بیش از 5575 تن فرش دستباف به 29 کشور جهان صادر کنیم که 12 کشور اسیایی، 4 کشور آمریکایی، 11 کشور اروپایی، یک کشور آفریقایی و یک کشور از اقیانوسیه طالب فرش اصیل ایرانی بودند.

فرشچی تصریح کرد: صادرات فرش به آمریکا از 10 میلیون دلار به 97 میلیون دلار در شرایط پسابرجام رسید و هنوز می توانیم جایگاه گذشته خود را در این بازار بدست آوریم.

وی یادآورشد: در هشت ماهه امسال 270 میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شده که با رشد 31 درصدی روبرو بوده ایم و این روند می تواند بیشتر شود.

آماده حمایت از فرش اصیل قزوین هستیم

فرشچی با بیان جایگاه گذشته فرش اعتماد قزوین اظهارداشت: فرش قزوین میتواند با کمک هنرمندان خودش امروز نیز احیا شود و ما در مرکز ملی فرش ایران برای حمایت آماده ایم.

وی اضافه کرد: در زمینه بازاریابی با برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی آمادگی داریم اگر طرح و نقشه ای قبل از پایان سال ارسال شود در برنامه قرار دهیم تا تسهیلات لازم به آن تعلق گیرد.

فرشچی گفت: کسانی که علاقمند شرکت در نمایشگاههای خارجی باشند تا 50 درصد هزینه را به صورت یارانه تامین می کنیم تا انگیزه حضور بیشتر شود.

وی اضافه کرد: برای سال اینده برنامه ای پیش بینی کرده ایم تا استانها نیز بتوانند در اعزام هیئت ها به خارج مشارکت کنند و در این زمینه در هزینه های تبلیغات نیز کمک لازم صورت می گیرد.

معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اظهارداشت: در فعالیتهای تحقیقاتی وآموزشی نیز حمایت لازم را انجام می دهیم و در خصوص مالیات ارزش افزوده موضوع در صحن علنی مطرح شده و نمایندگان به آن رای داده اند که از سوی شورای نگهبان بازگردانده شده وباتوضیحات کارشناسی به نظر می رسد در صورت تایید نداشتن بار مالی این موضوع تصویب شود.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای خوب ما تغییراتی است که در ماده 131 آیین نامه گمرک داده شده تا صادرکنندگان ازپرداخت حق گمرکی برای فرشهایی که برای تعمیرات وارد می کنند معاف شوند که این طرح نیز کمک موثری به فعالان فرش است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت