مدیر برگزاری نمایشگاه گردشگری:

لحظه شماری برای میزبانی از رویداد جهانی کیش

عصر نمایشگاه- کمتر از سه ماه تا برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر در جزیره کیش باقی مانده است.

لحظه شماری برای میزبانی از رویداد جهانی کیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش ,مفهوم گردشگری در سال‌های گذشته تا حدودی دستخوش ذائقه گردشگران شده و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. هرچند که گردشگری به‌طور عام به سفر اشاره دارد، اما بااین‌حال توجه به هدف و مقاصد گردشگری باعث شده تا در جهان از آن به‌عنوان صنعتی مستقل و مهم یاد شود.

    جدا از بحث گردشگری داخلی یا خارجی می‌‌توان گفت که مهم‌ترین دستاورد گردشگری افزایش درآمد و رشد اشتغال‌زایی در مقاصد گردشگری به شمار می‌آید.در این میان جزیره زیبای کیش همیشه در صدر مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخلی جای داشته است.

    این موضوع باعث شده تا مسئولان با نگاهی ویژه به این مقصد زیبای گردشگری به فکر راهکارهایی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران و توسعه صنعت گردشگری باشند. به همین مناسبت هم دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر از 15 تا 18 اسفندماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود.

     محمود بندرچی، مجری برگزاری این نمایشگاه ابعاد گوناگون دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر، اقدامات صورت گرفته و اهداف مورد انتظار بررسی‌شده است.

    ارزیابی شما از وضعیت صنعت گردشگری ایران چیست؟

    گردشگری از دیرباز در ایران رونق داشته است. علاوه بر این نگاهی به آمارهای جهانی نیز نشان می‌دهد ایران رتبه دهم ثبت آثار ملی در سازمان میراث جهانی را در اختیار دارد. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که پس از انجام توافق‌ میان ایران و اتحادیه اروپا و برداشته شدن برخی از تحریم‌ها، نظر بسیاری از گردشگران اروپایی به‌سوی ایران جلب شده به‌طوری‌که در دو سال گذشته گردشگری با رشد 12 درصدی مواجه شده است. از طرفی دولت تمرکز خود را به روی این بخش بیشتر کرده و بودجه سازمان میراث فرهنگی را برای سال 1396، 12درصد به مبلغی نزدیک به 781 میلیارد و 266 میلیون تومان افزایش داده است. همه این موارد در کنار هم نشان می‌دهد صنعت گردشگری ایران در حال سپری کردن مسیر رشد و ترقی است.

    مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را چگونه می‌بینید؟

    ایران باوجود داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری، برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به تأمین زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد. ازجمله این زیرساخت‌ها می‌توان به تأمین امکانات مناسب برای توریسم درمانی، تأمین هتل و ساخت مکان‌های تفریحی، تأمین وسایل حمل‌ونقل باکیفیت، توسعه سامانه‌های ارتباطی و خدمات رزواسیون، احیا و بازسازی مناطق گردشگری اشاره کرد و نباید از یاد برد که هر یک از این موارد به‌تنهایی قابلیت جلب سرمایه‌گذار را دارد. به‌عنوان نمونه جزیره کیش به دلیل بهره‌مندی از موقعیت منطقه آزاد یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و یکی از بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به شمار می‌آید.

    چرا جزیره کیش را به‌عنوان محل برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردید؟

    جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری مهم با ریسک سرمایه‌گذاری پایین به شمار می‌آید. عدم نیاز به دریافت ویزا تخفیف‌های مالیاتی و گمرکی، امکان مشارکت خارجی‌ها تا 100 درصد، امکان فعالیت‌ بانک‌های بین‌المللی و انجام امور اداری بدون دموکراسی در کمترین زمان، همه و همه از دلایلی است که می‌تواند باعث تشویق سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری این جزیره شود. بر همین اساس هم دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر در این جزیره برپا خواهد شد.

    متولی برپایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کیست؟

    متولی اصلی برگزاری این نمایشگاه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و برگزارکننده آن شرکت رستاک پادویژن است.

    درباره جزییات برگزاری این نمایشگاه بیشتر بگویید.

    اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و سایر اقدامات اجرایی این نمایشگاه از ابتدای شهریورماه امسال آغاز شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده این نمایشگاه در 15 اسفندماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز و در روز 18 اسفندماه به کار خود پایان خواهد داد. دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر که در رده نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی جای می‌گیرد، در فضایی به مساحت 21 هزار مترمربع برگزار می‌شود و در مدت برپایی نیز از ساعت 5 بعدازظهر تا 10 شب میزبان علاقه‌مندان، فعالان و متخصصان صنعت گردشگری خواهد بود.

    مشارکت کنندگان اصلی دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، شامل چه گروه‌هایی هستند؟

    گروه اصلی حاضر در این نمایشگاه شامل هتل‌ها و مراکز اقامتی، دهکده‌های توریستی، مراکز تفریحی، موزه‌ها، کتب و نشریات، صنایع‌دستی، تجهیزات و خدمات هتل داری، سازمان‌ها تشکل‌ها و مجامع، مراکز آموزشی و پژوهشی، بانک‌ها و بیمه‌ها، نرم‌افزارهای مرتبط و سایر صنایع و خدمات وابسته هستند.

    به‌عنوان پرسش پایانی، مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه چیست؟

    به‌طورکلی می‌توان گفت که آشنایی با ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری، توریسم و هتلداری، فراهم کردن بسترهای لازم در جهت ورود گردشگر به کشور و تقویت صنعت گردشگری، آشنایی با نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل و رسیدن به استانداردهای جهانی، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت توریسم و هتلداری و آشنایی با روش‌های نوین مدیریتی و بهسازی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر به شمار می‌آیند. امیدواریم با برپایی این نمایشگاه بخش اعظم این اهداف یا در نگاهی کلان‌‌تر تمام اهداف از پیش تعیین شده محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت