در نشست مدیرعامل صندوق توسعه ملی و رئیس اتاق ایران و عمان مطرح شد؛

حمایت مالی صندوق توسعه ملی از صادرکنندگان به عمان

عصر نمایشگاه- محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در نشست با مدیر عامل صندوق توسعه ملی خواستار حمایت مالی این صندوق و کاهش نرخ سود تسهیلات برای فعالیت اقتصادی در عمان شد.

حمایت مالی صندوق توسعه ملی از صادرکنندگان به عمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در صندوق توسعه ملی، راه های حمایت‌های مالی از شرکت‌های ایرانی صادر کننده کالا و خدمات فنی و مهندسی در عمان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

    محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران وعمان در جمع هیئت عامل و مدیر عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اتاق مشترک، برای فراهم کردن زیر ساخت های تجارت و سرمایه گذاری در عمان و همچنین صادرات مجدد از طریق عمان ، در زمینه ویزا، خطوط کشتیرانی، روابط بانکی و ثبت شرکت گفت: اکنون اکثر زیر ساخت ها جهت افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور فراهم است و برای افزایش صادرات از کشورمان به اقصی نقاط دنیا باید موقعیت عمان را غنیمت بدانیم.

    محسن ضرابی عدم نقدینگی لازم را مشکل اصلی سرمایه گذاران ایرانی در عمان دانست و خواستار کمک صندوق توسعه ملی در این زمینه شد.

    مدیر عامل صندوق توسعه ملی نیز در این نشست کشور عمان را قابل اعتماد با دارای روابط سیاسی بسیار خوب با کشورمان برشمرد که ریسک فعالان اقتصادی در این کشور بسیار پایین است. وی ضمن اعلام حمایت جدی از فعالان اقتصادی حاضر درعمان بر اساس اساس نامه  این صندوقف گفت: تسهیلات صندوق شامل کسانی می شود که کالا و یا خدمات فنی و مهندسی خود را به کشور عمان صادر می‌کنند.

    دوست حسینی گفت: ما آمادگی ارائه تسهیلات از طریق بانکهای عامل برای صددرصد مبلغ صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی طبق تعریف بین‌المللی را داریم. همچنین صادر کنندگان مجدد کالا در صورت نیاز به سرمایه گذاری در کشور عمان در صورتی‌که از کالا و خدمات فنی مهندسی ایرانی استفاده کنند، می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند.

    در ادامه رئیس اتاق مشترک ایران و عمان موضوع پیمانکارانی که قصد حضور در پروژه های EPC+Fرا دارند مطرح کرد. دوست حسینی نیز گفت: طبق اساسنامه صندوق در صورتی‌که طرف عمانی ضمانت قابل قبول را به بانک‌های عامل ایران ارائه کنند، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از منابع صندوق استفاده کنند.

    در پایان طرفین توافق کردند که ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، موارد را به صورت پروژه‌ای و مشخص کردن نوع محصول کالا بررسی کنند.

    در این جلسه رئیس اتاق مشترک ایران و عمان اعلام کرد، نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی، ممکن است برای بعضی از کشورها که دارای ریسک بالایی هستند، مناسب باشد اما این نرخ برای کشور عمان که فعالان اقتصادی کشورهای دیگر در آن با نرخ سود کمتر فعالیت می کنند، بالاست. این موضوع امکان رقابت را از فعالان اقتصادی ایران می‌گیرد. دوست حسینی در این زمینه اعلام کرد که صندوق توسعه ملی پیشنهاد کاهش نرخ و افزایش مدت بازپرداخت را به هیئت امنای صندوق ارائه داده و در صورت تصویب، نرخ سود تسهیلات صندوق برای فعالیت در کشور عمان نیز قابل قبول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت