مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

۲۶ فروردین آغاز ثبت‌نام بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی و طلاب از ۲۶ فروردین ماه خبرداد.

۲۶ فروردین آغاز ثبت‌نام بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،نیکنام حسین‌پور مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون بن کارت‌های دانشجویی و دانش آموزی نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی و طلاب نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران از  26 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

    وی از اختصاص یارانه 12 میلیارد تومانی به عنوان بن کتاب به دانشجویان و طلاب کشوردر بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و ابراز داشت: دانشجویان و طلاب علاقه‌مند با مراجعه به سایت http://.bon.tibf.ir و وارد کردن مشخصات و واریز وجه خود می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. البته دانشجویانی واجد شرایط خواهند بود که از قبل نام و مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی دانشگاه ثبت شده و در لیست ارائه شده از سوی دانشگاه و یا وزارتخانه مربوطه به ستاد برپایی نمایشگاه اطلاعات ارائه شده و در سایت بارگذاری شده باشد.

    حسین‌پور با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در هنگام ثبت نام با مشکل موجه می شوند باید برای حل آن به واحد دانشگاهی مراجعه کنند چرا که نامشان در لیست ارائه شده نبوده، توضیح داد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نام و شماره دانشجویی دانشجویان را در اختیار ستاد نمایشگاه قرار داده اند.

    مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه با بیان اینکه از 26 فروردین ثبت نام آغاز می شود و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام یعنی اول اردیبهشت ماه بانک اطلاعات دانشجویی تحویل بانک عامل می شود تا نسبت به صدور و توزیع کارت در شعبی که پیش بینی شده اقدام کنند.

    حسین‌پور خاطر نشان کرد: ترجیح ما این بود که توزیع بن کارتهای دانشجویی در 4 استان صورت گیرد اما به احتمال زیاد تمام استان‌ها مشمول خواهند شد تا دانشجویان و طلاب به دشواری نیفتند. توصیه می شود دانشجویان از تجمیع کارت ها جلوگیری کنند چرا که در هنگام تحویل دادن کارتها احراز هویت می شود ، هم با کارت ملی و هم دانجشویی و شماره رهگیری که از طریق سامانه دریافت کرده‌اند موارد بررسی شده و سپس کارت ارائه می شود.

    وی به تخلفات سال‌های گذشته اشاره کرد و توضیح داد: توصیه می شود دانشجویان و طلاب در فرآیند صحیح اقدام به ثبت نام و دریافت بن کارت کنند.

    این مسئول در ادامه به تخصیص اعتبار افزون بر سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش اعتبار و دسترسی طلاب و حوزه‌های علمیه قم پیشنهاد می‌کنیم طلاب نیز برای طی مراحل ثبت نام به سامانه مراجعه کنند چراکه در سال‌های گذشته اقبال دانشجویان نسبت به طلاب بیشتر بود اما امسال هماهنگی‌هایی با حوزه علمیه صورت گرفته تا طلاب نیز از این فرصت بهره لازم را ببرند.

    نیکنام حسین پور پیرامون بن کارت‌های دانش آموزی هم گفت: فرآیند بن دانش آموزی هم طی هفته جاری تکمیل خواهد شد و فرآیند اجرایی آن هم بزودی اطلاع رسانی خواهد شد که تبدیل به بن خواهد شد و یا فرمول جدیدی که دوستان در خانه کتاب پیش بینی کرده‌اند ارائه شود.

    در نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران دانشجویان بن کارت 100 هزار تومانی دریافت خواهند کرد که 60 هزار تومان سهم دانشجو و 40 هزار تومان سهم وزارت ارشاد خواهد بود.

    هفته گذشته همایون امیرزاده از افزایش 50 درصدی یارانه‌های خرید کتاب در این دوره نمایشگاه خبر داده و گفته بود: در بحث سیاست‌های یارانه‌ای که هر سال در نمایشگاه کتاب تهران اجرا می‌شود امسال اجرای سیاست تجمیع یارانه ها مورد توجه قرار می گیرد و نظر به هماهنگی‌ها و اقدامات لازم در جذب منابع، در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران میزان منابع یارانه به منظورحمایت از اقشار گوناگون برای خرید کتاب 50 درصد افزایش خواهد داشت.

    مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان را یکی از بخش‌های جدید در این دوره از نمایشگاه کتاب دانست و عنوان کرد: برای نخستین بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت. همچنین پیش‌بینی شده تا سقف ارایه یارانه‌ها به دانشجویان تا سقف 50 درصد افزایش داشته باشد.

    امیرزاده توضیح داد: در بن های خرید کتاب اختصاص یافته به دانشجویان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 دصد و دانشجو 60 درصد از مبلغ را پرداخت خواهند کرد.

    وی افزود: همچنین برای اولین در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب به اشخاص حقیقی و حقوقی یارانه خرید کتاب تعلق خواهد گرفت و اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، طلاب درس خارج و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند از تسهیلات ارایه شده در این بخش استفاده کنند.

    همایون امیرزاده از طرح حمایت از کتابخانه‌های تخصصی غیر دولتی خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که به تجهیز کتابخانه‌های تخصصی غیر دولتی می‌پردازد. جزئیات این طرح نیز در دست بررسی است و به زودی طرح نهایی به شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ارسال می‌شود.

    وی افزود: امیدواریم با ارایه این تسهیلات از طریق ارایه یارانه‌های خرید کتاب فرصتی را برای اقشار مختلف به منظور حضور در نمایشگاه و خرید کتاب ایجاد کنیم. البته پس از تصویب این طرح‌ها در شورای سیاست‌گذرای، زمان و شرایط ثبت نام اعلام خواهد شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت