آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی ایران و پاکستان

عصر نمایشگاه- آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی و کارگاه مجسمه‌سازی ایران و پاکستان در دانشگاه مهران حیدرآباد، برگزار شد.

آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین اختتامیه نمایشگاه مشترک نقاشی و مجسمه‌سازی ایران و پاکستان (6 دی‌ماه)، با حضور احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند، بای خان شر، رییس مرکز آموزش عالی هنر و طراحی، فرمانعلی شاه، رییس دپارتمان شیمی دانشگاه مهران، علیرضا قدمیاری، استاد مجسمه‌ساز ایرانی و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه مهران برگزار شد.

    عبداله‌پور در سخنانی، با اشاره به هنر نگارگری و مجسمه‌سازی در ایران و پاکستان گفت: هنر بکار رفته در ساخت بناهای تاریخی «گورستان مکلی» و «مسجد شاه جهان» نشان دهنده آن است که نیاکان شما به خوبی با هنر سنگ تراشی آشنا بوده‌اند.

    وابسته فرهنگی کشورمان افزود: خانه فرهنگ ایران آمادگی دارد تا با انجام هماهنگی‌های لازم، فضایی را فراهم کند تا هنرمندان ایرانی، مهارت‌های لازم را به علاقمندان پاکستانی آموزش دهند.

    بای خان شر، رییس مرکز آموزش عالی هنر و طراحی با بیان اینکه ایران سرزمین هنرمندان بزرگ و پُر آوازه جهان است، ابراز امیدواری کرد تا این همکار‌ی‌ها ادامه یافته و تجربیات هنرمندان ایرانی به علاقمندان پاکستانی انتقال یابد.

    قدمیاری، استاد مجسمه‌ساز ایرانی در سخنان خود در این مراسم با تشکر از عوامل و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، گفت: از اینکه افتخار حضور در کشور خوب پاکستان را پیدا کردم و با شما اهالی هنر آشنا شدم، بسیار خرسندم.

    وی ضمن اهدای یکی از آثار خود به دانشگاه مهران ابراز امیدواری کرد تا با کمک مسئولین فرهنگی، شرایط لازم برای برقراری ارتباط و تعامل بیشتر هنرمندان با یکدیگر بیش از پیش فراهم شود.

    بنابر اعلام این خبر، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه سنگ‌شناسی و بررسی آثار تاریخی هنر سنگ‌تراشی با همکاری خانه فرهنگ ایران و مرکز آموزش عالی هنر و طراحی دانشگاه مهران در شهر تاریخی تته برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان هنر قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت