خسروتاج در نشست تعیین استراتژی توسعه بازارهای صادراتی:

توسعه بازارهای صادراتی نیازمند استراتژی است

عصر نمایشگاه- طی نشستی با حضور ریاست سازمان توسعه تجارت ایران ، مدیران و دبیران میزهای کشوری، بر توسعه بازارهای صادراتی ایران بر مبنای یک استراتژی مداوم تاکید شد.

توسعه بازارهای صادراتی نیازمند استراتژی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست، خسروتاج با بیان این که توسعه بازارهای صادراتی نیازمند چارچوب استراتژی است گفت: باید بدانیم برای ورود به بازارهای هدف چه راهبردهایی اتخاذ کنیم که توسعه بازار را به دنبال داشته باشد.

    وی با بیان این که از میزهای کشوری و کالایی انتظار می رود با توسعه و ظرفیت سازی انواع کالاها در مسیر توسعه بازار گام بردارند اذعان کرد: صادرکنندگان می توانند با یک هدفگذاری صحیح راهبردهای توسعه‌ ای در  بازار را تعریف کنند تا هر تغییر و تحولی نتواند موانعی را برای صادرکنندگان ایجاد کند. به عبارتی برنامه ریزی برای حضور پررنگ صادرکنندگان در بازارهای هدف از اقدامات ضروری است که باید مد نظر قرار گیرد.

    در ادامه این نشست،محمدرضا ایزدیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آمار و پژوهش های تجاری گفت: نقشه راه برای توسعه بازارهای صادراتی تدوین شده این در حالی است که طی سال های گذشته نیز برخی اقدامات همچون طراحی مدل پتانسیل های تجاری و مباحث مرتبط با ICT، مورد مطالعه قرار گرفته بود.

    ایزدیان در ادامه با بیان این که در گام نخست نمی توان بدون چارچوب مشخص و پذیرفته شده  به راهبرد اساسی برسیم اذعان کرد: رسیدن به یک راهبرد صحیح به صورت یک چارچوب نهادینه شده در بنگاه ها، نیازمند زمان است و از آنجایی که شرکتهای بزرگ، برنامه ورود به بازارهای صادراتی را دارند باید از شرکتهای کوچک و متوسط حمابت های بیشتری به عمل آید.

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی آمار و پژوهش های تجاری با بیان اینکه نیازمند یک رویکرد متوازن هستیم یادآور شد: اهداف کیفی و کمی بازار از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید مدنظر صادرکنندگان قرار گیرد این در حالی است که متاسفانه همچنان برنامه عملیاتی، خدمات مغفول مانده و هنوز تاکید بر کالا بوده است.

    ایزدیان،تحلیل محیط عمومی، ارائه راهبرد در سطح کلان،ارتباط با شرکتهای راهبردی بازار،  بررسی آشیان‌های بازار، حفظ و افزایش سهم بازار، تحول بخشی بازارهای صادراتی، رویدادهای بازاریابی تجاری و ارائه خدمات تخصصی توسط شرکتهای متخصص را از رویکردهای مهم در توسعه بازارهای صادراتی دانست که باید مد نظر سازمان و صادرکنندگان قرار گیرد.

    در ادامه این نشست، مدیران و دبیران میزهای کشوری به بحث و تحلیل پیرامون توسعه بازارهای صادراتی پرداختند که از  مهمترین مباحث مطروحه می توان به حمایت  و رتبه بندی شرکتهای کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی ، آموزش دبیران میزها، در اختیار قرار دادن نرم افزارهای موردنظر، مهندسی سازمان متناسب با چارت سازمانی، هدفگذاری مشروط بر مطالعات، شناسایی بازارها و بازاریابی مهندسی شده اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت