قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد

رایگان بودن حد اقل ۵ سال نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه رایگان بودن نمایشگاه کتاب خط قرمز ماست، گفت: امیداوریم در شرایط فعلی که ناشران حاضر شدند به شهر آفتاب بیایند و با مدیریت شهری به این صورت همدلی کنند، قول‌های داده شده مورد فراموشی قرار نگیرد.

رایگان بودن حد اقل ۵ سال نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،همزمان با انتشار خبر برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب و انتقال آن پس از 10 سال به مکانی جدید، موضوعات مختلفی مطرح شد که از جمله آنها، احتمال رایگان نبودن دوره‌های آتی نمایشگاه بود.

    یکی از احتمالاتی که همزمان با انتشار این خبر منتشر شد، دریافت وجه برای حضور در نمایشگاه کتاب از مخاطبان آن بود؛ تا اینکه امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از رایگان بودن نمایشگاه به مدت حداقل 10 سال خبر داد.

    روز گذشته، 21 فروردین‌ماه، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران و نیز مشاور شهردار تهران، در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کشور، به مفاد تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد و شهرداری تهران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: ارشاد مهمترین نکته‌ای که تقاضا داشته پایداری برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب است که مورد موافقت شهرداری تهران قرار گرفته است.

    وزارت ارشاد همچنین خواستار حضور رایگان در شهرآفتاب برای سال اول برگزاری نمایشگاه بوده که ما با این خواسته نیز موافقت کرده‌ایم.

    در همین راستا، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به موارد مورد توافق میان وزارتخانه و شهرداری تهران اشاره کرد.

    وی ، با بیان اینکه رایگان بودن نمایشگاه کتاب خط قرمز ماست، ادامه داد: بر حسب قولی که شهردار تهران به مسئولان نمایشگاه کتاب دادند و هیچ شرطی در آن قید نشده بود، قرار بر این شد که شهر آفتاب 10 سال به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب قرار بگیرد.

    قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: دلیل پذیرش حضور نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیز به همین دلیل بود. قراردادی که کمتر از این باشد، مورد پذیرش نیست. توقع ما از مدیران شهری نیز این است که به قول خود وفادار باشند.

    به گفته شهرام‌نیا، اگر در آینده، به هر دلیلی مدیریت شهری فعلی حضور نداشته باشد، توقع‌ ما این است که مقدمات مورد توافق فراهم شود. علاوه بر این، با حضور شورای شهر، مصوبات نیز اعتبار دارد. توقع ما این است که این موارد را خود مسئولان شهرداری مد نظر قرار دهند.

    وی یادآور شد: البته بین 10 سال یا پنج سال رایگان اختلاف وجود دارد و مورد بحث است، اما هیچ‌گاه کمتر از پنج سال مورد بحث نبوده است.

    توقع مسئولان نمایشگاه این است که در شرایط فعلی که ناشران حاضر شدند به شهر آفتاب بیایند و با مدیریت شهری به این صورت همدلی کنند، قول‌های داده شده مورد فراموشی قرار بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت