قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد

برنامه‌های مهمانان خارجی حاضر در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- به گفته‌ی قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ مذاکراتی جهت دعوت از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی کشورهای مختلف در سطح نویسنده، مدیر فرهنگی و رئیس نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر برای حضور در نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم در جریان است.

برنامه‌های مهمانان خارجی حاضر در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ،امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره‌ی برنامه‌های مهمانان خارجی حاضر در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: همانطور که از مدت‌ها قبل اعلام شده است، روسیه در این دوره از نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه حضور دارد و کلیات برنامه‌های این کشور در نمایشگاه نیز مشخص و هفته‌ی قبل به موسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی اعلام شده است.

    براساس کلیت برنامه‌های مدنظر روس‌ها، حدود شش ناشر و 30 نویسنده و برخی از گروه‌های هنری‌ این کشور در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.

    وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب، با توجه به مهمان ویژه بودن روسیه، حدود 300 متر فضای نمایشگاهی به غرفه‌ی این کشور اختصاص داده می‌شود. البته روسیه تعدادی برنامه برای خارج از فضای نمایشگاه نیز خواهد داشت که در حال بررسی و ترجمه برنامه‌های ارسالی هستیم و موارد کامل آن بعد از قطعی شدن به‌صورت کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

    در مجموع می‌توان گفت برنامه‌های روسیه در ایام نمایشگاه فقط محدود به فضای نمایشگاه کتاب نیست و برنامه‌هایی مثل همکاری‌ با مراکز فرهنگی تهران و چند شهر بزرگ کشور ، نمایش فیلم و ... برخی از اقداماتی است که روسیه به عنوان مهمان ویژه برای ایام برگزاری نمایشگاه کتاب درنظر دارد.

    قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به مهمان ویژه بودن ایتالیا در سال 96،  افزود: ایتالیا نیز از آنجا که برای سال بعد مهمان ویژه خواهد بود؛ در نمایشگاه  بیست‌ونهم برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده است که این برنامه‌ها هم در حال بررسی و نهایی شدن هستند.

    علاوه بر این‌ها مذاکراتی جهت دعوت از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی کشورهای مختلف در سطح نویسنده، مدیر فرهنگی و رئیس نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر در جریان است که احتمالا بیش از 10 نفر از این افراد در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.

    همچنین انجمن‌های دوستی کشورهای مختلف نیر همچون سال‌های گذشته حضور پررنگی برای حفظ بعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران دارند.

    شهرام‌نیا در پایان تاکید کرد: امسال نیز هر روز از روزهای نمایشگاه تحت عناوینی همچون روز استان‌ها و روز کشورها نام‌گذاری می‌شوند. در بخش بین‌الملل تاکنون روز کشورهای روسیه و ایتالیا قطعی شده و سایر روزها نیز منوط به اعلام برنامه‌ از سوی متقاضیان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت