همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ؛

گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی در بیرجند

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند فرهیخته، زنده یاد محمدصادق دیانی در بیرجند گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی در بیرجند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ،معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه 44 اثر از آثار خوشنویسی هنرمند فرهیخته، زنده یاد محمدصادق دیانی که در 10 سال آخر زندگی خود با خط شکسته نستعلیق به رشته تحریر درآورده بود،‌ به نمایش درآمده است.

    سیدعلی زمزم افزود: این نمایشگاه دیروز در محل نگارخانه شهر بیرجند با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی،‌جمعی از اساتید هنرمندان عرصه خوشنویسی و اساتید دانشگاهی افتتاح شد و از امروز برای بازدید عموم دائر است.

    وی تصریح کرد: علاقمندان به هنر خوشنویسی می توانند صبح ها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه تا پایان هفته جاری دیدن کنند.

    یادآور می شود؛ زنده یاد محمد صادق دیانی یکی از برجسته ترین هنرمندان شاخص هنر خوشنویسی استان، مدرس و عضو شورای انجمن خوشنویسان بیرجند عصر دوشنبه 12 بهمن 94 در سن 43 سالگی بر اثر سانحه دلخراش تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

    شادروان محمد صادق دیانی از کودکی علاقه فراوان به هنر خوشنویسی داشت. وی خوشنویسی را به صورت جدی همزمان با تحصیلات دانشگاهی در رشت زیر نظر جناب آقای فلاح آغاز کرد و پس از اتمام دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و هنر خوشنویسی را به صورت حرفه ای زیرنظر استاد اسماعیلی مود ادامه و پس از مدت کوتاهی فارغ التحصیل دوره ممتاز و در سال 1391 به اخذ گواهینامه فوق ممتاز در خط شکسته نائل گشت و دو دوره عضو شورای انجمن در خدمت به هنرمندان استان مشغول بود.

    نامبرده در دوران فعالیت هنری خود علاوه بر برپایی نمایشگاه های متعدد در شهرستان و همکاری با انجمن خوشنویسان در نمایشگاههای متعدد در سطح کشور شرکت و در چندمین جشنواره ملی، مقامهای برجسته ای را کسب کرد که از آن جمله می توان به رتبه اول خوشنویسی در بین اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی و فرهنگیان کشور و جشنواره طریق جاوید اشاره کرد. آثار شاخص او در کتاب خوشنویسان کشورهای اسلامی به عنوان یکی از هنرمندان برجسته ایران اسلامی به چاپ رسیده است.

    وی علاوه بر آموزش هنرجویان در انجمن خوشنویسان در دانشگاه هنر به تدریس هنر خوشنویسی بصورت آکادمیک مشغول بود و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت