جلسه هماهنگی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار شد

عصر نمایشگاه- با حضور محمد علی نجفی، شهردار تهران، سمیع الله حسینی مکارم، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، آقای الویری رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در محل این نمایشگاه برگزار شد.

جلسه هماهنگی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرآفتاب، نمایشگاه های با کیفیت در شهرآفتاب برگزار می‌شود.

    در ابتدای جلسه مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب در مورد آخرین وضعیت نمایشگاه توضیحاتی را ارائه داد و اظهار داشت: نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره) و قرار گرفتن در مسیر کریدور اصلی کشور یعنی اتوابان خلیج فارس و اتوبان ساوه، شهرآفتاب را در بهترین موقعیت مکانی قرار داده است.

    قادری با اشاره به مشکلات بودجه سال 96 نمایشگاه شهرآفتاب گفت: در گذشته تنها آیتم درآمدی نمایشگاه بحث اجاره سالنها بوده است که برنامه ریزی کردیم که از آیتمهای مختلف دیگر هم کسب درآمد داشته باشیم و درآمدزایی کنیم.

    وی افزود: ما در استراتژی جدید خود به دنبال برگزاری نمایشگاه های با کیفیت هستیم. و برای ما کمیت و تعداد نمایشگاه برگزار شده مهم نیست بلکه به  دنبال برگزاری نمایشگاهای توانمند و اثرگذار خواهیم بود.

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی با اشاره به سرمایه گذاریهایی که تا کنون در مجموعه صورت گرفته است بیان کرد: ما نیازمند 130 هزارمتر فضای مسقف نمایشگاهی در شهرآفتاب هستیم که تاکنون 25 هزار متر آن ساخته شده است  و با توجه به هزینه‌هایی که برای ساخت زیرساختها شده و همچنین به پتانسیلهای شهرآفتاب در برگزاری نمایشگاه، بهتر است هرچه سریعتر فازهای بعدی تکمیل شود.

    جلسات هماهنگی با وزارت صنعت در مورد نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شده است

    سمیع الله حسینی مکارم، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در ادامه جلسه با اشاره به هزینه های جاری نمایشگاه شهرآفتاب اظهارداشت: ساخت سالنهای جدید در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با توجه به اهداف پیش بینی شده برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ و بین المللی باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود: هماهنگی با وزارت صنعت معدن و تجارت برای نمایشگاه شهرآفتاب صورت گرفته و جلساتی نیز برگزار شده است و امیدواریم این هماهنگیها بیشتر شود.

    بهره برداری از نمایشگاه شهرآفتاب به صورت منطقه آزاد بررسی شود

    در ادامه جلسه سید حسن رسولی رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اظهار داشت: باید در مورد سرفصلهای اصلی شهرآفتاب، و گزارش چگونگی پیشرفت کار و … بررسی شود تا بتوان بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود و شهردار تهران و معاونت مالی شهرداری باید به این موضوع توجه کنند.

    وی با بیان اینکه مزیتهای شهرآفتاب برای سرمایه گذاری باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد گفت: بحث چگونگی بهرهبرداری از نمایشگاه شهرآفتاب به صورت منطقه آزاد نیز یکی از موارد قابل بررسی می‌باشد.

    3 هزار میلیارد تومان برای تکمیل نمایشگاه شهرآفتاب نیاز است

    مجید فراهانی رییس- کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه باید ببینیم نگهداری شهرآفتاب برای شهرداری به صرفه است یا نه اظهارداشت: با توجه به هزینه های انجام شده برای فاز اول نمایشگاه، هنوز 3 هزار میلیارد دیگر برای تکمیل این مجموعه نیاز است که باید فکری برای تامین سرمایه آن بشود.

    وی با اشاره به اینکه سه راه حل برای وضعیت شهرآفتاب متصور هستم، افزود: میتوانیم شهرآفتاب را با نمایشگاه تهران تهاتر کنیم یا بحث واگذاری شهرآفتاب به بانک شهر را پیگیری کنیم و یا با مشارکت مشاور و سرمایه گذاری خارجی ادامه دهیم.

    رییس- کمیته بودجه شورای شهر گفت: برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است که هیچ سودی برای شهرآفتاب نداشته است و تمامی درآمدها نصیب وزارت ارشاد شده است.

    قوانین بالادستی برای منطقه آزاد شدن شهرآفتاب تغییر کند

    مرتضی الویری- رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این جلسه با اشاره به  لزوم تغییر قوانین بالادستی برای اقتصادی شدن نمایشگاه شهر آفتاب اظهارداشت: قوانین بالادستی برای اقتصادی شدن نمایشگاه شهر آفتاب و یا منطقه آزاد شدن آن باید تغییر کند تا به این سایت نمایشگاهی هوای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی دمیده شود.

    زمزمه منطقه آزاد شدن نمایشگاه شهر آفتاب را به واقعیت تبدیل کنیم

    سیدمحمود میر لوحی- رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران با بیان این که نمایشگاه شهر آفتاب قابلیت منطقه آزاد تجاری را دارد اظهار داشت: باید بتوانیم با کمک دولت زمزمه منطقه آزاد شدن نمایشگاه شهر آفتاب را به واقعیت تبدیل کنیم .
    وی افزود:گره های ساختاری در نمایشکاه شهر افتاب وجود دارد که می توان با هم افزایی با دولت و حمایت از بخش خصوصی این گره ها را بازکنیم همچنین نمایشگاه شهر افتاب با توجه به اینکه در جنوب تهران واقع شده می توان در حوزه گردشگری نیز به آن توجه ویژه شود.

    در پایان محمد علی نجفی، شهردار تهران در جلسه حضور یافتند و نقطه نظر حاضران را بررسی کردند و در ادامه از مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب بازدید کردند و در جمع خبرنگاران مصاحبه ای انجام دادند که می توانید با مراجعه به سایت http://exhibiran.com آن را مشاهد کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت