معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

نمایشگاه فرش در ماکو برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه فرش از ۱۷ تا ۲۰ بهمن سال جاری همزمان با دهه مبارکه فجر در محل نمایشگاه‌های منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

نمایشگاه فرش در ماکو برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, محمد دهقان با اشاره به اینکه شرکت‌های صنعت پخش کالا به عنوان حلقه‌های اصلی توزیع، نقش مهمی در اقتصاد کشور از طریق کنترل و تنظیم بازار، حذف واسطه‌ها و روانسازی نظام توزیع ایفا می‌کنند افزود: هم‌اکنون در مجموع 56 شرکت پخش اعم از استانی، سراسری، منطقه‌ای و شرکت پخش استانی همجوار در آذربایجان‌غربی وجود داشته و یک هزار و 181 نفر در آن مشغول به کار هستند.

    وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای موجود در صنعت پخش کالا گفت: از جمله مشکلات موجود صنعت پخش کالا در آذربایجان‌غربی، تمایل شرکت‌های پخش به خرید و فروش برندهای وی‍ژه بوده که این خود موجب انحصاری بودن بازار و ضرر سایر تولیدات می‌شود.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر توزیع کالاهای غیر استاندارد و نامرغوب با پائین‌ترین قیمت توسط شرکت‌های بدون مجوز، سبب ضرر شرکت‌های مجوزدار و تولیدات مشابه می‌شود.

    وی با بیان پیشنهاداتی در راستای ساماندهی وضعیت صنعت پخش کالا افزود: در این رابطه اعمال سیاست‌های حمایتی اعم از مالی و معافیت‌های قانونی به منظور گسترش فوری نظام پخش کالا برای مدت مشخص و محدود می‌تواند بسیار موثر باشد.

    دهقان اظهار کرد: از سوی دیگر ایجاد ساز و کارهای لازم به منظور اعمال محدودیت برای فعالیت مراکز پخش فاقد مجوز پخش و نیز ایجاد تمهیدات لازم برای رفع مشکل تمایل مراکز پخش به خرید برندها و انحصارسازی ایجاد و راه‌اندازی شعبه انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران در استان و تفویض اختیارهای لازم در زمینه‌های شناسایی، صدور و تمدید مجوز پخش و  اجرای برنامه‌های تنظیم بازار کالاهای اساسی و پر مصرف در مقاطع زمانی مورد نیاز نیز از سایر راهکارها به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به اینکه طرح شناسه‌دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا موضوع  اجرای آئین نامه مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب سامانه جامع مدیریت انبارها از آذر ماه 95 در سراسر کشور راه‌اندازی شده است گفت: در این راستا کارگاه آموزشی برای نمایندگان دستگاه‌های اجرائی برگزار و جلسات و کمیته‌های تخصصی به منظور پیگیری از دستگاه‌های مشمول طرح برگزار شد.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد اداره فرش در  آذر ماه امسال تصریح کرد:در ماه گذشته در راستای بررسی و تصمیم‌گیری در زمینه نحوه مشارکت در نمایشگاه فرش دستباف منطقه آزاد ماکو، جلسه‌ای برگزار و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد زمان برگزاری نمایشگاه 17 تا 20 بهمن سال جاری همزمان با دهه مبارکه فجر در محل نمایشگاه‌های منطقه آزاد ماکو انتخاب شود.

    وی با اشاره به گزارش عملکرد اداره زیرساخت‌های تجاری در ماه گذشته بیان کرد: در این مدت تعداد 22 مجتمع صنفی در استان بهره‌برداری شده، 16 مجتمع در حال مطالعه و 15 مجتمع در حال احداث بوده است.

    دهقان تصریح کرد: میزان تسهیلات مورد نیاز مجتمع‌های در دست احداث نیز یک هزار و 779 میلیارد ریال بوده است.

    وی با اشاره به شناسایی دو هزار و 500 واحد صنفی نیمه فعال در استان گفت: در این رابطه زمان‌بندی فعال‌سازی آنها از سال گذشته آغاز و تا سال 99 ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود پنج هزار اشتغال جدید در این زمینه ایجاد شود.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدها دو هزار و 500 میلیارد ریال است اظهار کرد: کل تسهیلات پرداختی نیز تاکنون چهار هزار و 840 میلیون ریال بوده است.

    وی با اشاره به وضعیت شهرک و مجتمع صنفی نمایشگاه اتومبیل شهرستان نقده بیان کرد: در این زمینه زمینی به مساحت سه هکتار به سرمایه‌گذار با عقد قرارداد واگذار و از سال 94 آغاز به احداث شد.

    دهقان گفت: این مجتمع هم اکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از 101 واحد مجتمع 33 واحد در حد سقف پوشش داده و تعداد 38 واحد در حد دیوار چین و تعداد 29 واحد پی‎کبی شده است.

    وی تصریح کرد: مقرر بود این پروژه در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد اما با وجود مشکلاتی همچون عدم مشارکت بنگاه‌های عضو مجتمع و اختلافات ملی بخش خصوصی با اتحادیه مدت زمان احداث طولانی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت