در گالری ساربان برگزار می شود

هاشورهای خطی در «زندگی دوزخی من»

عصر نمایشگاه- «زندگی دوزخی من» عنوان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار کیومرث کیاست ، هنرمند تبریزی است که ۲۷ فروردین‌ماه گشایش می‌یابد.

هاشورهای خطی در «زندگی دوزخی من»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، پس از نمایش آثار کیاست در خانه هنرمندان ایران و مروری بر چهار دهه فعالیت هنری او، گالری ساربان در نمایشگاه حاضر 35 تابلو از جدیدترین آثار این هنرمند را که با تکنیک قلم فلزی و هاشورهای خطی اجرا شده، در معرض نمایش می‌گذارد.

    کیاست که هم‌دوره هنرمندانی مانند کامبیز درمبخش، اردشیر محصص، جمال بخش‌پور و ... است، فعالیت هنری خود را از سال 1352 در مطبوعات روشنفکری آن دوره با نشریاتی مانند «فردوسی»، «نگین» و «کتاب جمعه» به‌عنوان طراح و کارتونیست آغاز کرد. با آن‌که بیشتر شهرت کیاست به شخصیت کارتونیست او بازمی‌گردد، اما او در این سال‌ها به طراحی، تصویرسازی و نقاشی نیز پرداخته است.

    نمایشگاه‌های انفرادی کیاست در گالری‌های «سیحون»، «نقش» و «تخت جمشید» در دهه 50 و پیش از انقلاب شهرت قابل توجهی برای او فراهم کرد، اما سال‌ها دوری از فضای هنری پایتخت، موجب شد مجال کمتری برای ارائه آثارش در سال‌های بعد از انقلاب به‌وجود بیاید. از نمایشگاه‌های او می‌توان به نمایشگاه انفرادی وی در سال 1368 در گالری «شیخ»، سال 1389 در گالری «ساربان» و سال 1394 در خانه هنرمندان اشاره کرد.

    کیومرث کیاست که سابقه شرکت در 90 نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه هنری خود دارد، متولد سال 1327 است و از پیشگامان کاریکاتور نو در تبریز به‌شمار می‌رود. این هنرمند در حال حاضر به‌عنوان استاد دانشگاه و مدرس هنرستان میرک تبریز مشغول فعالیت است.

    نمایشگاه «زندگی دوزخی من» 27 فروردین‌ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا ششم اردیبهشت هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) در گالری «ساربان» به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت