«هانوفر» میزبان فرش ایرانی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دموتکس آلمان عنوان نمایشگاهی است که هرساله در هانوفر، به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و کفپوش دنیا برگزار می‌شود.

«هانوفر» میزبان فرش ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، حمیدرضا ذوالانواری مدیرعامل مجموعه فرش ذوالانواری درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دموتکس آلمان2018، با حضور بزرگان این صنعت و اکثر شرکت‌های تولیدکننده برگزار شد و فرش ذوالانواری نیز در بخش فرش‌های دستباف و کفپوش در این نمایشگاه حضور فعالی داشت.

    وی با توضیح اینکه در بخش فرش دستباف به جز ایران از کشورهای هندوستان، افغانستان، پاکستان، نپال و چین نیز شرکت داشتند، بیان کرد: فرش ذوالانواری در این سه دهه که از برگزاری نمایشگاه دموتکس می‌گذرد در همه دوره‌های آن شرکت کرده است و با استقبال خوبی از سوی فعالان و بازدیدکنندگان این صنعت مواجه شده است.

    عضو هیات مدیره اتحادیه فرش ایران درباره فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه صورت گرفت، عنوان کرد: 13 سال است که مسابقه‌ای در این نمایشگاه در رشته‌های مختلف هنری (خلاقیت، طراحی، نقش، رنگ و...) برگزار می‌شود و در هر رشته 3 نفر منتخب شده و یک نفر به عنوان برگزیده نهایی معرفی می‌شود؛ امسال فرش ذوالانواری در دو رشته فینالیست شد و در سال‌های گذشته نیز در 9 دوره موفق به کسب جایزه در این مسابقه شده است.

    ذوالانواری با اشاره به اینکه ایرانیان در این نمایشگاه خوش درخشیدند، افزود: در رقابت برترین طراحی‌های دموتکس 2018، شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه 4 تندیس را از آن خود کردند.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس همچنین گفت: در نمایشگاه دموتکس آلمان2018 رویدادی تحت عنوان Carpet Design Award (آیین تقدیر از برترین‌های طراحی) در 10 بخش متفاوت برگزار می‌شود که خانم لیلا ولدان با دریافت 2 تندیس و برادران لطفی نیز با دریافت یک تندیس برای ایران افتخار آفریدند.

    ذوالانواری افزود: نمایشگاه دموتکس در سال جاری با تغییر در جانمایی سالن‌ها و چیدمانی جدید توانسته بود فضای متفاوتی را خلق کند و تعداد بیش از 30 مشارکت‌کننده ایرانی در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع (خالص) موفقیت چشمگیری را رقم زدند.

    عضو هیات مدیره اتحادیه فرش ایران در ادامه بیان کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه غرفه فرش ذوالانواری بازدیدکنندگان ویژه‌ای داشت که وزیر گردشگری صنایع دستی کشور تونس و حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران و هیات همراه، از جمله آنها بودند.

    وی با توجه به اینکه فرش دستباف کشور در وضعیت قابل توجهی نیست، افزود: بازدیدکنندگان و فعالان این صنعت از غرفه ذوالانواری در نمایشگاه دیدن کردند و این غرفه مورد توجه آنها قرار گرفت.

    نمایشگاه دموتکس از 12 تا 15 ژانویه 2018 (برابر 22 تا 25 دی ماه 1396) در هانوفر آلمان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت