مسئول روابط عمومی نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی:

تولیدکنندگان داخلی اسباب بازی حرکتی رو به رشد دارند

عصر نمایشگاه- مسئول روابط عمومی هفتمین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی با بیان اینکه تولیدکنندگان اسباب بازی در داخل کشور حرکت رو به رشدی دارند، گفت: کالاهای موجود در هفتمین نمایشگاه ملی و اسباب بازی های ضمن برخورداری از مجوز شورای نظارت بر اسباب بازی، تا ۳۰ درصد تخفیف عرضه می شوند.

تولیدکنندگان داخلی اسباب بازی حرکتی رو به رشد دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, هفتمین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی روز دوشنبه با 52 غرفه در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب گشایش یافت.
    در این نمایشگاه که از 16 تا 20 بهمن ماه هر روز از ساعت 9 تا 20 میزبان کودکان و نوجوانان ایرانی است، انواع اسباب بازی های فکری آموزشی و وسایل بازی مانند پازل، خمیربازی، چرتکه، اسکیت، سه چرخه و انواع عروسک در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
    مسئول روابط عمومی این نمایشگاه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برای هفتمین بار برگزار می شود.
    محمد مینایی با بیان اینکه دو دوره از این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده است، ادامه داد: تلاش کرده ایم این نمایشگاه طی چند سال اخیر در ایام جشن های دهه مبارک فجر باشد تا شاهد شور و نشاط بازدیدکنندگان در آن باشیم.
    وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تولیدات در این نمایشگاه داخلی است، اضافه کرد: کمتر از 30 درصد اسباب بازی ها خارجی و یا خارجی ایرانی هستند.
    مینایی با بیان اینکه ایران در عرصه صنعت اسباب بازی ضعیف و چند سالی است که حرکتی رو به جلو و در حال رشد پیدا کرده، افزود: اکنون شاهد هستیم برخی طراحان و تولید کنندگان اسباب بازی در کشور در حال احاطه بازار هستند هرچند برای رقابت با قدرتی بزرگ چون چین که 80 درصد بازار اسباب بازی دنیا را در دست دارد، دشوار است.
    مینایی با تاکید بر حمایت دولتی از این حوزه اظهار کرد: اکنون حمایت از این صنعت را بخش خصوصی عهده دار است.

    ** غرفه های مشاوره در هفتمین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی
    مینایی گفت: در حاشیه این نمایشگاه غرفه هایی با هدف مشاوره بازی و روانشناسی کودک برپاست و بازدیدکنندگان می توانند از این خدمات بهره مند شوند، هرچند غرفه هایی دیگر مانند غرفه رنگ شناسی و آموزش فرش بافی از بخش های متنوع نمایشگاه است.
    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بازی های فکری استاندارد و غیرخشن به مخاطبان عرضه می شود، افزود: سعی کرده ایم در این نمایشگاه اسباب بازی های سرگرم کننده و آموزنده به صورت گروهی را در معرض دید عموم قرار دهیم تا به نحوی کودکان را از فضاهای مجازی و بازی های الکترونیکی دور کنیم.
    مسئول روابط عمومی نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی ادامه داد: اکنون بیشتر خانواده ها وقت خود را صرف شبکه های مجازی و اینترنت می کنند و کمتر شاهدیم مثل گذشته کودکان و والدین آنها با یکدیگر سرگرم یک بازی گروهی شوند.
    وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه هایی و عرضه اسباب بازی هایی از این دست بتدریج خانواده ها را با انواع بازی و سرگرمی ها آشنا می کند، از همه شهروندان خواست که از هفتمین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی دیدن کنند و از نزدیک با طراحان و تولیدکنندگان داخلی آشنا شوند.

    ** تفاوت 20 تا 30 درصدی قیمت ها با بازار
    مینایی با بیان اینکه در نمایشگاه یاد شده قیمت ها 20 تا 30 درصد ارزان تر از قیمت بازار است، اضافه کرد: مقداری بن خرید و تخفیف بین مدارس و مهدهای کودک شهر تهران توزیع کرده ایم تا دانش آموزان بتوانند به صورت گروهی از این نمایشگاه دیدن کنند.
    وی افزود: تنها نمایشگاهی که با مجوز شورای نظارت بر اسباب بازی فعالیت می کند این نمایشگاه است بنابراین اسباب بازی هایی که غیراستاندارد بوده و مغایر با فرهنگ ملی باشد اجازه عرضه پیدا نمی کنند.
    مسئول روابط عمومی هفتمین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی با تاکید بر کیفی بودن نمایشگاه، از موازی کاری در این حوزه و برپایی نمایشگاه هایی از این دست توسط سازمان ها و موسسات مختلف انتقاد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت