همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

نمایش آثار تجسمی دانشجویان هنر ارمنی با موضوع ایران

عصر نمایشگاه- آثار تجسمی هنرمندان و دانشجویان ارمنی با موضوع «ایران از نگاه من» همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نمایشگاه نقاشی مدرسه عالی هنر ترلمزیان ایروان (هنرستان هنر ترلمزیان) به نمایش درآمد.

نمایش آثار تجسمی دانشجویان هنر ارمنی با موضوع ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 50 اثر نقاشی از دانشجویان این مدرسه که از جاذبه های تاریخی ایرانی و بویژه مسجد کبود ایروان خلق شده بود، به معرض نمایش گذاشته شد.
    سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان که به منظور تحکیم همکاری های فرهنگی بین ایران و ارمنستان و تشویق هنرمندان و دانشجویان ارمنی برای خلق آثار نقاشی از جاذبه های تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایرانی از این اقدام حمایت و به این مرکز رفته بود، در دیدار با هنرمندان این آثار، ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، خواستار استفاده از ظرفیت های هنری و فرهنگی دو کشور شد که از نگاه مسئولان فرهنگی مغفول مانده است.
    سجادی ایرانیان و ارامنه را دو ملت کهن و ریشه دار توصیف کرد که در صورت همکاری و همراهی هنرمندان آنان با یکدیگر، می توانند فرهنگ مشترک دو کشور را به تمام جهانیان معرفی کرده و نسبت به ثبت آثار مشترک در سازمان های فرهنگی بویژه سازمان یونسکو اقدام کنند.
    در این مرکز، آنا استپانیان رئیس مدرسه عالی هنر ارمنستان ضمن تشکر از سفیر ایران برای حمایت از این اقدام، روابط تاریخی ایران و ارمنستان را طولانی و ماندگار توصیف کرد.
    وی در ادامه خواستار همکاری با سفارت ایران برای انجام طرح ها و برنامه های مشترک و بویژه سفر تعدادی از دانشجویان این مدرسه به ایران شد.
    در مسابقه نقاشی که تحت عنوان «ایران از نگاه من» و به مناسبت دهه مبارک فجر بین دانشجویان این مدرسه برگزار شد، سه نفر از برگزیدگان هدایایی از سفیر کشورمان دریافت کردند.
    مدرسه عالی هنر ترلمزیان دارای 770 دانشجو است و یکی از معتبرترین و معروف ترین هنرستان ها و مراکز هنری ارمنستان محسوب می شود.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون تن جمعیت در منطقه قفقاز قرار دارد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت