روایتی ساده و خودمانی از زندگی روزمره مردم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنر ترکیبی «ماجرای نبودنت» با بهره‌گیری از عکس، صدا و داستان دریچه تازه‌ای به روی مخاطب گشوده است و داستان‌های زندگی را با نگاهی متفاوت پیش روی او قرار می‌دهد.

روایتی ساده و خودمانی از زندگی روزمره مردم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از قدس آنلاین، محمدصادق دهقانی فیلمساز جوان که بتازگی نمایشگاه هنرترکیبی با عنوان «ماجرای نبودنت» را در گالرى استاد ممیز خانه هنرمندان ایران  برگزار کرده است، با اشاره به روند برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای ترکیبی که امروز در خانه هنرمندان برپاست با عنوان «ماجرای نبودنت» کار خود را از 21 فروردین ماه جاری آغاز کرده و تا جمعه همین هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود. در این نمایشگاه 11 قاب وجود دارد که هر کدام از قاب‌ها روایتگر یک داستان مجزا هستند و این قاب‌ها هرکدام ترکیبی از عکس، صدا و یک داستان هستند.

    پای درددل شخصیت‌ها بنشینید
    وی افزود:کنار هر قاب یک هدفون وجود دارد و مخاطب می‌تواند صدای داستان را که مرتبط با عکس هم هست بشنود. در واقع این نمایشگاه با شیوه ترکیب صدا و عکس روایتگر مستند زندگی اجتماعی مردم ایران است و مخاطب با قرار گرفتن در مقابل هر عکس می‌تواند پای درددل شخصیت‌های داخل قاب بنشیند.
    وی با بیان اینکه این قاب‌ها هیچ ارتباطی با هنر مفهومی ‌ندارند، گفت:قاب‌ها برای عامه مردم عرضه شده است و جایی را برای نمایش آنها انتخاب کردم که مردم عادی در رفت و آمد هستند. داستان‌ها برآمده از دل مردم است و به سادگی به روزمرگی‌های زندگی مانند عشق، مشکلات و سختی‌ها و هرآنچه که مردم در زندگی اشان با آن در ارتباط هستند می‌پردازد و هیچ اتفاق و المان مفهومی‌ سنگینی ندارد و در واقع می‌توان گفت کاملاً همه فهم است.

    اتفاقی برای اولین بار در دنیا
    دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید در واقع برگزیده سه نمایشگاه قبلی من است و تجمیع بهترین آثار این سه نمایشگاه است. اساساً این اولین باری است که در دنیا چنین اتفاقی می‌افتد و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی هنرمندان داشتیم. کریستین بیه از اساتید هنر فرانسه هم از این نمایشگاه بازدید کرد و گفت که برای اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و آن را تأیید کرد. همچنین هنرمندان سرشناس بسیاری هم از این نمایشگاه بازدید کردند و خوشبختانه مورد توجه همه قرار گرفته است.
    دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شغل من فیلمسازی است و این کار را در کنار فیلمسازی انجام می‌دهم. به نظرم باید یک اتفاقی در هنرمند بیفتد تا این اتفاق شکل بگیرد. هنر ترکیبی مشتمل بر ادبیات، عکاسی، فیلمسازی و ... است و باید هنرمند به این هنرها تسلط نسبی داشته باشد تا بتواند یک استاندارد مشخصی را در اثر رعایت کند. صرف اینکه در این گرایش از هنر فقط عکاسی بدانیم کافی نیست بلکه باید شناختی نسبی از همه هنرها داشت. مگر اینکه چندین هنرمند که هر کدام به شاخه ای از هنر مسلط هستند در کنار یکدیگر اثرشان را تولید کنند.

    یک کارخیر با استقبال مردمی
    وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه گفت: خوشبختانه استقبال مردم بسیار خوب بوده و از ساعت گشایش نمایشگاه تا پایان آن با بازدیدکنندگان زیادی روبه‏رو هستیم که این موضوع نشان می‌دهد که مردم ارتباط خوبی با آثار برقرار کردند. این نمایشگاه با همکاری مؤسسه خیریه توانبخشی همدم، برگزار می‌گردد و تمامی ‌آثار ، به نفع چهارصد دختر بی‌سرپرست آن مؤسسه به فروش می‌رسند.
    علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه، از ساعت ١٤ الی ٢١ به خانه هنرمندان ایران (گالرى استاد ممیز) در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی مراجعه نمایند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت