آمادگی منطقه آزاد انزلی برای میزبانی از نمایشگاه تخصصی کشورهای حاشیه خزر

عصر نمایشگاه:مهندس رضا مسرور در دیدار با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای حاشیه خزر،اظهار کرد:با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر به طور کامل بهره‌مند شد.

آمادگی منطقه آزاد انزلی برای میزبانی از نمایشگاه تخصصی کشورهای حاشیه خزر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل ازایسنا،مهندس رضا مسرور در دیدار با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای حاشیه خزر،با بیان اینکه هدف‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه روابط اقتصادی با حوزه اوراسیا، محور کسب و کار حاشیه خزر و کشورهای همسایه است،اظهار کرد:با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر به طور کامل بهره‌مند شد و در این میان رایزنان بازرگانی نقش مهمی در معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در سطح کشورهای هدف و گسترش ارتباطات بین‌المللی این منطقه ایفا می‌کنند.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر نقش این منطقه به عنوان هاب ترانزیتی خزر، قرار گرفتن آن را در مسیر ترانزیت بین‌المللی و موقعیت استراتژیک در ایران و کریدورهای بین‌المللی با اهمیت دانست و افزود: علی‌رغم موقعیت تجاری بسیار مناسبی که برای توسعه حجم روابط اقتصادی با روسیه ایجاد شده،عدم تطابق استانداردهای دو کشور، موانع تعرفه ای و عدم اجرای تجارت ترجیحی از موانع پیش روی توسعه روابط تجاری کشور در صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به این کشورها است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه برای توسعه و تسهیل فعالیت‌های بانکی با مناطق آزاد کشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر آماده هرگونه همکاری و برگزاری نشست‌های تخصصی را داریم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته تفاهم‌نامه‌های همکاری با مناطق ویژه اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر منعقد شده و دیدارهای متعددی از این کشورها با همراهی نهادهای دولتی و نمایندگانی از بخش خصوصی انجام شده است.

    وی آمادگی سازمان متبوع خود را برای میزبانی از برگزاری نمایشگاه تخصصی کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام و عنوان کرد: علاوه بر این از مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های سازمان و حوزه‌های کاری فعالین اقتصادی این منطقه، استقبال می‌کنیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال – جنوب در این منطقه خبر داد و گفت:انعقاد موافقتنامه‌های تجارت ترجیحی با مناطق آزاد این کشورها به عنوان پایلوتی برای توسعه این موافقتنامه در سطح کشورهای منطقه از برنامه‌های این سازمان است لذا به منظور بهره گرفتن از توانمندی‌های یکدیگر در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به کشورهای منطقه می‌توان جلسات کاری مشترک منظمی را برگزار نمود تا نقش موثری در حمایت از ارتقای تراز تجاری ایران، ایفا کنیم.

    مهندس مسرور با بیان اینکه برای توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه تسریع در تکمیل و بهره‌برداری  زیرساخت‌های لازم را طی دو سال گذشته در اولویت قرار داده‌ایم، افزود:بهره‌برداری از تعدادی از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین و اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور و جمهوری آذربایجان را می‌توان از جمله این زیرساخت‌های مهم نام برد که ظرفیت مبادلات تجاری ایران را چند برابر می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت