نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون فرانکفورت (۴۰)

«چینی زرین» قدیمی ترین شرکت کننده ایرانی نمایشگاه Ambiente

عصر نمایشگاه- عضو هیئت مدیره شرکت چینی زرین ایران گفت: چینی زرین سالیان درازی است که در نمایشگاه آمبینته شرکت می کند و امسال بیستمین سال حضور خود را در این نمایشگاه تجربه می کنیم.

«چینی زرین» قدیمی ترین شرکت کننده ایرانی نمایشگاه Ambiente
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، علی قصاعی عضو اجرایی هیئت مدیره شرکت چینی زرین ایران در گفتگو با عصر نمایشگاه گفت: شرکت چینی زرین ایران عقبه ای بیش از 130 سال دارد و این حرفه خانوادگی ماست. پدر من بعد از اتمام دوره متوسطه به کشور آلمان مراجعت کرده و به صورت آکادمیک با این صنعت آشنا می شوند و شرکت چینی زرین را پس از بازگشت به ایران پایه گذاری میکنند. تا حدود 30 سال پیش صنعت چینی و سرامیک در آلمان در اوج رونق خود بوده است و چینی المانی همچنان از نظر کیفیت جایگاه نخست را در جهان داراست . تحت تاثیر این فرهنگ صنعتی المان که پدر من در کشور آلمان دید شرکت چینی زرین که اولین شرکت چینی سازی خصوصی کشور بعد از انقلاب بوده بنیان گذاری شده است.

    وی در خصوص جایگاه کشور های مختلف در این صنعت ادامه داد: در مقیاس جهانی کشور چین با اختلاف زیاد بزرگترین تولید کننده در این صنعت است و سهم بازار این کشور چیزی حدود 90 درصد است. بعد از کشور چین، کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های صنعت چینی است. به این دلیل که آغاز به کار چینی زرین همزمان بود با محدود شدن تولید کشورهای اروپایی و همچنین بحث های خودکفایی که بعد از انقلاب در ایران بود و متعاقبا کمیاب شدن محصولات چینی در بازار ایران که باعث رونق نسبی این صنعت در ایران شد.
    وی در خصوص سهم ایران از بازارهای جهانی این صنعت گفت: سهم ایران از تولید جهانی چیزی حدود 2 درصد است.
    قصاعی ادامه داد: امروز درهای واردات کشور ما نسبت به قبل بازتر است و متاسفانه از طرق غیر رسمی هم محصولات بی کیفیت با قیمت نازل وارد می شوند و تولیدات داخل را تحت فشار قرار میدهند. ولی همواره در مقایسه بین قیمت وکیفیت ما برنده بوده ایم.

    وی در خصوص حضور در نمایشگاه آمبینته گفت: ما سالیان درازی است که در نمایشگاه آمبینته شرکت می کنیم و امسال بیستمین سال حضور خود را در این نمایشگاه تجربه می کنیم.
    قصاعی در خصوص برنامه های صادراتی این شرکت گفت: یک تفکر صادرات محور در مدیریت سازمان ما از ابتدا وجود داشته است و جدای بعد اقتصادی، ما این را به عنوان یک ارزش و افتخار برای سازمان خود در نظر داشتیم و به همین این دلیل سالها در این نمایشگاه حضور یافته ایم.
    وی افزود: بازارهای صادراتی ما تا زمان قبل از تحریم ها و قبل از حادثه 11 سپتامبر از آمریکا تا اقیانوسیه گسترده بود ولی بعد از این حوادث متاسفانه ما به مرور بازار آمریکا را از دست دادیم و بازار اروپا نیز تا قبل از تحریم های 7- 8 سال پیش بازار خوبی بود و اخیرا نیز بعد از رفع تحریم ها اوضاع صاردات به اروپا دوباره رو به بهبود است و ما به کشور های المان، اسپانیا، فرانسه، کشور های اسکاندیناوی، سوئد و نروژ همچنین ترکیه که خود از تولید کنندگان چینی است صادرات داریم.
    قصاعی ادامه داد: البته همچنان شرایط بازار و فضای اقتصادی بسیار نوسانی است و صادرات ما هم متاسفانه تحت تاثیر این شرایط است. در حالی که بازار کسب وکار نیاز به ثبات و امنیت دارد ولی خوشبختانه اوضاع رو به بهبود است و بهتر از گذشته شده و آینده امیدوارکننده است.
    وی در خصوص دشواری های صادرات در این صنعت افزود:  صادرات چینی امر بسیار سختی است چراکه کشور چین رقیب اصلی در این صنعت است و در صنعتی که چین رقیب اصلی باشد کار بسیار مشکل خواهد شد و به دلیل قیمت نازل محصولات ساخت چین رقبای المانی و اروپایی ما نیز بسیار تضعیف شدند. بقا داشتن در این صنعت در مقیاس جهانی کار بسیار مشکلی است.
    وی در باره میزان صادرات این شرکت نیز گفت: ما در روزهای اوج صادرات چندین بار یکی از صادرکنندگان نمونه کشور شدیم و مورد تقدیر قرار گرفتیم حدود 15 درصد ظرفیتمان صادرات داشتیم که در اوج تحریم های اخیر و قبل از برجام متاسفانه به نزدیک صفر رسید ولی الان خوشبختانه صادرات ما در حال اوج گیری مجدد است که امید واریم به یک حداقل سهم ثابت 10 درصدی برسیم.

    قصاعی  در پایان افزود: به نظر من هر صنعت و حرکتی که نیازمند و وابسته به کمک دولتی باشد آینده ندارد و صنعتی ارزش دارد که بتواند روی پای خود بایستد و در مقیاس جهانی رقابت کند و تنها کاری که دولت ها می توانند انجام دهند این است که موانع تولید را بردارند. امر صادرات خیلی متفاوت از امر تولید نیست و همان تولید است که در جستجوی بازار های جدید به صادرات مبدل میشود. اگر موانع تولید در کشوری برطرف شود و هزینه تمام شده پایین بیاید، بستر لازم برای تولید به وجود خواهد آمد و در سایه رقابت بین تولید کنندگان کیفیت بالا میرود. یعنی وقتی پای رقابت پیش بیاید دیگر نیازی به ضوابط سختگیرانه استاندارد وغیره نخواهد بود و خود تولید کننده ها از یکدیگر در کیفیت و خدمات سبقت خواهند گرفت.
    شایان ذکر است نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون فرانکفورت  (Ambiente)  از 20 الی 24 بهمن 1396 در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت