چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف در شیراز آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف شیراز با حضور تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف کشور عصر یکشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز به‌کار کرد.

چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف در شیراز آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با حضور 70 شرکت از سراسر کشور با زمینه فعالیت تولید انواع فرش دستباف، تابلوفرش، گلیم، گبه، جاجیم و گلیم‌فرش در سالن حافظ به مساحت 6 هزار مترمربع برپا شده است.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در حاشیه آیین آغاز به کار این نمایشگاه با بیان اینکه 50درصد مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه، بومی استان از شهرهای آباده، بوانات، فراشبند، فیروزآباد، قیر‌و‌کارزین، داراب و مرودشت هستند،‌ ادامه داد: نمایندگان دیگر شهر‌های کشور از تولید‌کنندگان بنام فرش در ایران همچون تهران، تبریز، قم، ارومیه، اصفهان، مشهد، کرمان و گلستان در این نمایشگاه حضور دارند.
    سیدمحمود موسوی فرش دستباف ایرانی را یکی از بهترین صنایع دستی کشور خواند و گفت:فرش ایرانی جایگاه مهمی در صادرات، بازارهای بین‌المللی و اقتصاد کشور دارد و با‌توجه‌به اینکه در مراحل تولید آن چندین فرصت شغلی متنوع ایجاد می‌شود، از لحاظ اشتغال‌زایی نیز بسیار حائز اهمیت است .
    وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه کمک به پیشرفت و اعتلای صنعت فرش دستباف و فراهم‌کردن زمینه‌ای مناسب برای معرفی این صنعت به علاقه‌مندان و توسعه تجارت فعالان داخلی این عرصه و آشنایی با بازار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.
    چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف شیراز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، خوشه فرش دستباف فارس، کانون تبلیغات توسعه و با حمایت استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف فارس و اتحادیه تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان فرش دستباف استان فارس برگزار شده است.
    همچنین در این نمایشگاه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مراکز فنی و حرفه‌ای فعال در حوزه نقشه‌کشی و طراحی حضور دارند.
    این نمایشگاه تا روز جمعه مورخ 27 بهمن‌ماه 1396 همه روزه از ساعت 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان برقرار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت