معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مصلی رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب تهران قرار می‌گیرد

عصر نمایشگاه- به گفته رئیس سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، مکان مصلای تهران به صورت رایگان در اختیار این نمایشگاه قرار می‌گیرد اما هزینه استفاده از برخی زیرساخت‌های این مجموعه پرداخت می‌شود.

مصلی رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب تهران قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن اشاره به فرآیند نسبتاً طولانی که برای انتخاب معاون اجرایی این نمایشگاه از سوی تشکل‌های صنفی حوزه نشر طی شد، در عین حال تاکید کرد: من به شخصه، از زاویه‌ای دیگر و متفاوت به این مسئله نگاه می‌کنم؛ اینکه امور نمایشگاه دارد روند بهتری پیدا می‌کند و همگرایی دارد بیشتر می‌شود.

    وی با بیان اینکه در هر صنفی تفاوت دیدگاه و نگاه به مسائل صنفی وجود دارد و این، طبیعی است، گفت: کار واگذاری امور به بخش خصوصی و صنفی، پروسه‌ای است زمانبر و ما به عنوان دولت، موظفیم بایستیم تا این زمان، طی شود و سختی‌های این پروسه را تحمل کنیم چرا که یقین داریم در درازمدت به نفع کل مجموعه نشر کشور خواهد بود. ما سعی می‌کنیم که با چالش‌های موجود در این زمینه کنار بیائیم و این مسائل برایمان دور از انتظار نبود.

    رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به توصیفی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران به عنوان «خدوم‌ترین قشر حوزه فرهنگ» در گفتگوی چند روز پیش خود با تلویزیون  انجام داد، افزود: باید اذعان کرد که برگزاری نمایشگاه کتاب، یک کار بزرگ است و ما نیاز به همگرایی بیشتر اصحاب نشر و همچنین مسئولان در این زمینه، داریم.

    جوادی همچنین درباره قرارداد مربوط به برگزاری دوره آتی این نمایشگاه (اردیبهشت 97) در مصلای تهران و اینکه آیا مدیریت این مجموعه بابت در اختیار گذاشتن مکان برگزاری نمایشگاه، اجاره‌ای مطالبه کرده است یا خیر؟، گفت: این قرارداد مراحل نهایی تدوین را سپری می‌کند. آنطور که همکاران، به بنده گفتند و همچنین مسئولان مصلی عنوان کردند، قرار نیست که بابت مکان برگزاری نمایشگاه، مبلغی از طرف مجریان نمایشگاه به مصلی پرداخت شود.

    معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: طبیعتاً در مورد هزینه‌های مربوط به برخی زیرساخت‌ها در مصلی از قبیل آب و برق و موارد دیگر، دوستان ما در حال رایزنی برای تعیین نرخ‌های دقیق این موارد هستند و با توجه به اینکه استفاده از این زیرساخت‌ها، ضروری است، ما ضمن تشکر از مسئولان مصلی، اعلام می‌کنیم که مشکلی از بابت پرداخت این قبیل هزینه‌ها وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت